نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها: استان فارس با تمام توان آماده استقبال ‌و پذیرایی از مسافران نوروزی است
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
ساریخانی

ساریخانی با استقبال از حضور گردشگران داخلی و خارجی در استان فارس در ایام نوروز گفت: استان فارس با تمام توان آماده استقبال ‌و پذیرایی از مسافران نوروزی است.

سینا ساریخانی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به فرارسیدن سال نو و جشن نوروز و آغاز سفرهای نوروزی گفت: استان فارس به واسطه جاذبه‌های گردشگری به ویژه جاذبه‌های تاریخی هر ساله میزبان هزاران و حتی میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی در آستانه سال نو شمسی و ایام نوروز است.

وی افزود: همچنین مسافران و گردشگرانی که قصد سفر به جنوب کشور از استان فارس عبور می کنند و یا از جنوب برای مسافرت به سایر نقاط کشور از این استان رد می شود فرصت بسیار خوبی است تا افزون بر میزبانی از این عزیزان امنیت، آرامش و ایمنی آن‌ها را مهیا کنیم و با تلاش برای خلق روزهای خوش و رضایتمندی مسافران نوروزی بتوانیم به چشم اندازهای ترسیمی در بخش صنعت گردشگری دست یابیم.

ساریخانی با بیان اینکه به صورت تاریخی استان فارس نوروزگاه و پایتخت نوروزی ایران بوده است تصریح کرد: استان فارس با بیش از سه هزار اثر تاریخی و باستانی ثبت شده و جود امامزاده‌ها، مساجد، اماکن فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی، قطب گردشگری ایران است. جاذبه‌های طبیعی، باستانی، عشایر کوچ رو، طبیعت بی نظیر و مردمان خونگرم این دیار، همیشه پذیرای انبوه گردشگران داخلی و خارجی است. سفر به زیباترین روستاهای استان  تجربه ای منحصر به فرد و خاطره انگیز است.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها روستاها و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر استان فارس در همه جای آن پراکنده شده‌اند، به طوری که بیش از هفتاد روستای گردشگری این استان نیز جایگاه محبوبی در میان مسافران نوروزی و علاقه‌مندان طبیعت دارند. تنوع بالایی از مناظر دیدنی طبیعی و جاذبه‌های خیره‌کننده تاریخی را می‌توان در روستا‌های استان پیدا کرد. همچنین بسیاری از جاذبه‌های مذهبی، تاریخی، طبیعی و گردشگری در مرکز استان( شیراز ) و سی هفت شهرستان و روستا‌های استان وجود دارد، که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست و می‌تواند رضایتمندی مسافران نوروزی و گردشگران را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: بیشتر مراکز گردشگری و پذیرایی بین راهی، مراکز اقامتی آموزشی، فرهنگی و ورزشی، هتل‌ها، پمپ‌ بنزین‌ها و تمام فضاهای خدماتی درون شهری و برون شهری آماده استقبال مناسب از مسافران نوروزی هستند.

ساریخانی ادامه داد: مدیریت شهری (شهرداران و شوراهای اسلامی استان ) برای تأمین نیازمندی‌های مسافران نوروزی پای کار هستند و با کمک فرمانداران، آموزش و پرورش، هلال احمر، اورژانس ۱۱۵، راهداری و نیروهای انتظامی و امنیتی و دستگاهای دیگر، خدماتی ارائه می‌دهند تا رضایتمندی حداکثری مسافران با بهبود ایمنی و ارتقا سطح خدمات سفر را داشته باشند.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها، رضایت گردشگران و مسافران را اولویت برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی مرتبط دانست و توضیح داد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز ضرورت دارد که علاوه بر خدمات رسانی مطلوب به مسافران شأن این ماه مبارک و عزیز نیز حفظ شود.

وی در پایان ضمن آرزوی سفری ایمن، سالم برای همه مردم ایران اظهار داشت: تمام مجموعه های دولتی، عمومی و خصوصی استان آمادگی دارند تا خاطرات خوشی برای گردشگران نوروزی رقم بزنند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی