نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها: مردمی سازی اقتصاد، نیازمند زمینه سازی دولت است
يکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
ساریخانی

ساریخانی گفت: باید تصدی گری دولت در مقوله صنعت و تجارت کمرنگ شود تا منجر به رونق و جهش در تولید و رشد اقتصاد مردمی در کشور شویم. آنچه که مهم است برطرف کردن موانع تولید و باور کردن ظرفیت مردم و سرمایه‌گذار در کشور است.

سینا ساریخانی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام « جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: اگر دولت به‌طور شفاف ابعاد، مسائل و مشکلات تولید و اقتصاد را برای مردم بازگو و تبیین کند، مردم بهتر می‌توانند تصمیم‌گیری کنند و با انگیزه و روحیه بالاتری وارد فعالیت‌های اقتصادی شوند.

وی افزود: سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری مدظله العالی «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شد، از مهم‌ترین و کلیدی ترین راه‌های برون رفت از رکود اقتصادی در کشور است. تا بیش از پیش متوجه جایگاه تولید و بخش خصوصی در پیشرفت اقتصادی کشور باشیم.

عضو شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: مدیریت و نبض اقتصاد کشور باید در دستان مردم باشد تا با بهره‌های درونی و توانمندی‌های خود، امید، انگیزه و نشاط را به جامعه باز گردانند. مردمی کردن اقتصاد و خصوصی‌سازی، می‌تواند فرصت‌های ویژه اجتماعی و اقتصادی برای همگان ایجاد کند.

ساریخانی خاطرنشان کرد: باید تصدی گری دولت در مقوله صنعت و تجارت کمرنگ شود تا منجر به رونق و جهش در تولید و رشد اقتصاد مردمی در کشور شویم. آنچه که مهم است برطرف کردن موانع تولید و باور کردن ظرفیت مردم و سرمایه‌گذار در کشور است.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها، بیان کرد: دولت با برنامه‌ریزی منسجم، هدفمند و طراحی سازوکارهای مناسب و قوانین و مقررات و سیاست­های پولی و مالی می تواند، اقتصاد مردمی را به چرخش درآورد. آماده نمودن زير ساخت‌ها و مهیا کردن کلیه امکانات از جمله منابع مالی، تجهیزات، شناسایی سرمایه‌های انسانی و هنر کار آفرینی و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها، باعث می‌شود فعالیت‌های اقتصادی، پیشرفت فناوری و توسعه رفاه کشور و مردم رونق بگیرد.

وی ادامه داد: تولید، محور توسعه است و برای رسیدن به توسعه پایدار همکاری و تعامل دولت با مردم و حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان رمز موفقیت اقتصاد کشور خواهد بود. اقتصاد ایران با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیتهای بالقوه و بالفعل، ذخایر و منابع گسترده ای که در اختیار دارد می‌تواند با تکیه بر مردم در بهره‌وری و نوآوری به رشد پایدار و باکیفیت دست پیدا کند.

ساریخانی در پایان، گفت: رشد تولید، احیای اقتصاد و رفع موانع موجود نیازمند حمایت همه جانبه نیروهای سیاسی، اجتماعی و دولت از تولید کنندگان و بخش خصوصی است.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی