نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان ها: شهرداری بسته‌های تشویقی دولت در بافت فرسوده را پیگیری کند
سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
جراره

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان ها گفت: با توجه به بسته‌های تشویقی که دولت برای موضوع بافت فرسوده در نظر گرفته است، از شهرداری بندرعباس تقاضا داریم نسبت به اجرای این بسته‌های تشویقی به‌ویژه موضوع صدور پروانه، مصوبه هیئت دولت و شورای عالی شهرسازی مبنی بر اینکه صدور پروانه در بافت‌های فرسوده طی دو هفته صادر شود، اقدام کند.

فاطمه جراره در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به برگزاری اجلاس روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها، گفت: امیدواریم با نتایج خوب این اجلاس برای بافت فرسوده، مصوبات آن و تصمیماتی که گرفته شد و رایزنی‌های انجام شده با معاون راه و شهرسازی، بتوانیم تا حدودی بافت فرسوده شهر بندرعباس را بازآفرینی و مشکلات آن را رفع کنیم.

وی افزود: شهر بندرعباس با حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت و بیش از هفت هزار هکتار مساحت، ۴۳ درصد بافت فرسوده دارد و محله چاهستانی‌ها، آیت‌الله غفاری، شهرک توحید، محله کمربندی، دو هزار، اسلام‌آباد، طلابند و نخل ناخدا محلات بافت فرسوده بندرعباس را تشکیل می‌دهد.

جراره خاطرنشان کرد: با توجه به بسته‌های تشویقی که دولت برای موضوع بافت فرسوده در نظر گرفته است، از شهرداری بندرعباس تقاضا داریم نسبت به اجرای این بسته‌های تشویقی به‌ویژه موضوع صدور پروانه، مصوبه هیئت دولت و شورای عالی شهرسازی مبنی بر اینکه صدور پروانه در بافت‌های فرسوده طی دو هفته صادر شود، اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: مشوق‌های دیگری که بتواند شهروندان به‌ویژه مالکان بافت‌های فرسوده را برای احیا و نوسازی ترغیب کند نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

 

پایان پیام/

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی