نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها در نامه ای به رئیس جمهور: ساخت مراکز پتروپالایش می‌تواند از مشکلات اقتصادی کشور بکاهد
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
خدری

خدری میرقائد با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: ساخت مراکز پتروپالایش در مناطقی که دارای مخازن نفت هستند می تواند بخشی از مشکلات اقتصادی کشور کم کند.

امید خدری میرقائد نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به حضور رئیس جمهور در یازدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها، گفت: در این اجلاس ما از فرصت به وجود آمده استفاده کردیم مشکلات استان را در قالب نامه‌ای برای رسیدگی به رئیس جمهور دادیم.

وی با بیان اینکه مشکلات راه‌های ارتباطی یکی از مشکلات اصلی استان خوزستان است تصریح کرد: احداث جاده -لالی امامزاده باباروزبهان - امامزاده احمد، فداله - الیگودرز جاده‌ای استراتژیک است که مسافت شهرهای لالی، مسجد سلیمان، بندر امام، آغاجاری، امیدیه، رامهرمز، شادگان و برخی دیگر از شهرهای خوزستان را به تهران به طور میانگین ۱۵۰ تا ۱۸۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها افزود: مطالعات این طرح سابقاً در سال ۱۳۸۹ توسط مهندسان مشاور طرح هفتم انجام و در سال ۱۳۹۰ در راه و شهرسازی مصوب شده است. این جاده از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، امنیتی، نظامی، گردشگری و ... آثار و برکات فراوانی از جمله کاهش مصرف ۴۰ میلیون لیتر سوخت در سال اول بهره برداری و متعاقباً شیب افزایشی خواهد داشت.

خدری میرقائد ادامه داد: رئیس جمهور در سفر خود به منطقه محروم امامزاده احمد فداله در سفر به استان خوزستان را وعده رسیدگی به این جاده که مطالبه مردم شهرستان‌های همجوار و علی الخصوص مردم شريف احمد فداله است، را داده بود.

وی بیان کرد: در این نامه از رئیس جمهور خواستیم بر اساس تقاضای عامه مردم که عموماً در حدود ۷۰ درصد آن‌ها تحت حمایت نهادهای حاکمیتی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند، دستور اجرا و احداث جاده پیش گفته براساس کریدور شماره (۱) مطالعات مصوب مهندسان مشاور طرح هفتم را ابلاغ کند.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه مشکلات اقتصادی عدیده و تحریم‌های تحمیل شده در کشور مشکلاتی ایجاد کرده است گفت: احداث هرچه بیشتر پترو پالایش‌ها یکی از راه‌های کاستن از مشکلات اقتصادی است و با توجه به اینکه بهترین مناطق جهت احداث این پترو پالایش‌ها در مناطقی که مخازن نفتی به نیمه دوم خود رسیده‌اند است.

خدری میرقائد ادامه داد: این نوع مخازن در محدوده جغرافیایی استان خوزستان به طور مثال میادین لالی بنگستان، لالی آسماری، قلعه نار، لب سفید، شادگان و دیگر میدان‌های نفتی خوزستان به وفور وجود دارد. از این رو با توجه به وجود شرایط در منطقه از قبیل مواد اولیه و زمین و سرمایه گذار جهت احداث این کارخانه‌ها که این موضوع ضمن کمک به اقتصاد کشور با ارزآوری و رفع بیکاری جوانان منطقه و باعث کاهش قیمت تمام شده محصولات با توجه به شاخص‌‎های فوق الذکر و ایجاد ارزش افزوده و دوری از خام فروشی و افزایش ضریب پدافند غیر عامل می شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی