نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها: نبود برنامه راهبردی سبب اجرای سلیقه‌ای طرح ها در بجنورد شده است 
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
مغروری

نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها گفت: نبود برنامه راهبردی و نبود ارتباط برنامه های بلند مدت با کوتاه مدت سبب بروز کاستی ها و چالش های فراوانی در برنامه های شهرداری و اجرای سلیقه ای طرح ها شده است. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، یوسف مغروری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد و نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها، با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی اظهار داشت: این مهم در ساماندهی فعالیت‌ها، هزینه کرد‌ها و افزایش بهره‌وری موثر خواهد بود و بر این اساس برنامه عملیاتی برای تحول مدیریت شهری بجنورد باید تدوین شود.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات اولیه برای تدوین سند راهبردی و عملیاتی شهرداری بجنورد با نظارت مستقیم کمیسیون برنامه و بودجه شورا انجام شده است، در این سند نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدات در ساختار شهر و شهرداری و همچنین تحلیل عوامل تأثیرگذار همراه با میزان تأثیرگذاری آن‌ها و در نهایت راهکارهایی جهت توانمندسازی درآمد شهرداری و مدیریت مطلوب شهری ارایه خواهد شد.

عضو شورای شهر بجنورد با اشاره به ماده ۶ تشکیلات و ۸۶  شوراها بر شفافیت و اطلاع رسانی اقدامات و اسناد مالی شهرداری تاکید کرد و افزود: قابلیت رصد به لحظه اقدامات انجام شده را فراهم خواهیم کرد تا مردم در جریان تحول در مدیریت شهری قرار گیرند.

مغروری در بخش دیگری با تاکید بر ضرورت اجرای بودجه ریزی عملیاتی گفت: بودجه‌ریزی عملیاتی مکمل برنامه‌ریزی راهبردی و عملیاتی خواهد بود و زمینه شفافیت مالی را محقق‌ می‌سازد.

رونمایی از سامانه جامع مصوبات شوراهای اسلامی کشور

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها در بخش دیگر سخنان خود به سامانه جامع مصوبات شوراهای اسلامی کشور اشاره کرد و گفت: مصوبات شوراها از ابتدای شکل‌گیری شهرداری تاکنون در سراسر کشور در این سامانه بارگذاری خواهد شد و آرا و نظر دیوان عدالت اداری در خصوص مصوبات نیز منتشر‌ می‌شود.

مغروری افزود: از این سامانه در شسمین اجلاس شورای عالی استان‌ها رونمایی شد و در حال حاضر مصوبات ادوار شورای عالی استان‌ها در آن بارگذاری شده است و در مراحل بعد تمام مصوبات تمامی شوراها در آن بارگذاری خواهد شد که موجب ایجاد یک بانک بزرگ کارشناسی برای متخصصان و عموم مردم می‌شود.

وی اظهار داشت: سامانه جامع مصوبات شوراهای اسلامی کشور یک بانک اطلاعاتی بزرگ برای جریان کارشناسی و حقوقی کشور به شمار‌ می‌رود.

نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها به ایرنا گفت: اکنون این سامانه رونمایی شده است و در فاز نخست مصوبات شورای عالی استان‌ها در این سامانه بارگزاری شده است.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی