نماینده شهرستان فارسان در شورای استان چهارمحال و بختیاری: شهرستان فارسان با وجود جاذبه‌های گردشگری به علت نداشتن راه مناسب از جذب گردشگر ناتوان است
يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
هاشمی

وی با اشاره به اینکه شهرستان فارسان دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است، گفت: در برخی از فصول میزان تردد گردشگران به شهرستان بسیار زیاد است اما برخی جاده‌های این شهرستان به فاصله یک تا دو کیلومتری مکان‌های گردشگری وضعیت نامناسبی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، سید احمد هاشمی نماینده شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان در جلسه ای که با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برگزار گردید، خاطرنشان کرد: از ابتدای دوره ششم شورا در شهر باباحیدر تصمیم بر این شد در پیچ‌های خیلی خطرناک اداره راه ورود پیدا کرده و با رایزنی با کشاورزان شهر باباحیدر و همکاری آن‌ها پیچ‌های خطرناکی که ماهانه شاهد تصادف‌های زیادی چه جرحی و چه فوتی می‌شد را با قطع مقداری درخت و کمی شانه‌سازی اصلاح نماید که پس از آن شاهد هیچ گونه تصادف در محور نام برده، نبوده‌ایم.

وی افزود: بر همین اساس خواستار کمک همه جانبه شوراها و همچنین حمایت اداره راه در اصلاح پیچ‌های خطرناک هستیم.

 هاشمی با اشاره به اینکه شهرستان فارسان دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری می‌باشد، افزود: در برخی از فصول میزان تردد گردشگران به شهرستان بسیار زیاد است اما برخی جاده‌های این شهرستان به فاصله یک تا دو کیلومتری مکان‌های گردشگری وضعیت نامناسبی دارند و این باعث می‌شود که یک گردشگر با وجود این که جاذبه خوبی در شهرستان وجود دارد، به دلیل نامناسب بودن راه ارتباطی بیش از یکبار به آن مناطق سفر نکند.

نماینده شهرستان فارس در شورای استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: جاده از ده چشمه تا پیرغار بسیار نامناسب است و مردم آن منطقه همواره ابراز نارضایتی می کنند.

وی افزود: احداث میدان دوربرگردان بین شهر باباحیدر و فیل آباد باید با سرعت بیشتری پیگیری گردد و به نتیجه برسد.

هاشمی با اشاره به این که کشاورزان هر دو طرف جاده و ورزشکاران به دلیل دسترسی راحت، خواستار میدان و دور برگردان هستند و با وجود اینکه فرماندار شهرستان فارسان موضوع را به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ارجاع داده تا به حال هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است.

نماینده شهرستان فارسان در شورای اسلای استان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: روکش آسفالت و بهسازی جاده‌های اصلی و فرعی از ضروریات است چرا که برخی جاده‌ها بسیار شرایط مناسبی دارند ولی یک باره وارد یک ناهمواری یا چاله در جاده شده و با سرعت برخورد می‌کنند و باعث نارضایتی و گاها تصادف رانندگان عزیز می‌شود.

هاشمی در پایان انجام روکش آسفالت جاده روستایی و جاده چلیچه به جونقان و سایر جاده‌ها در بخش‌های باباحیدر و جونقان و فارسان را درخواست نمود و یادآور شد: سه راهی گوشه - چغاهست و تنگ پردنجان خودروها با دیده ضعیف و حالت هندسی نامسب برخورد می‌کنند. بنابراین اصلاح مسیر ضروری است همچنین جاده‌های بین روستایی شهرستان فارسان نسبت به خیلی از شهرستان‌های استان کم است که اهتمام جدی جهت احداث و بازسازی آنها را می طلبد و اگر کمکی هم از دست شوراهای منطقه برآید کوتاهی نمی کنیم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی