عضو شورای شهر اهواز: بیشتر مناطق غرب اهواز فاقد سیستم شبکه فاضلاب و دارای جوی‌های روبازند/ فرسودگی یک هزار کیلومتر
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
سید محسن موسوی زاده

عضو شورای کلانشهر اهواز گفت: سازمان آب و فاضلاب اهواز اعلام کرده که سیستم تحت الارضی فاضلاب این شهرستان که 2 هزارو سیصد کیلومتر است که یک هزار کیلومتر آن فرسوده و نیاز به تعمیر دارد.

سید محسن موسوی زاده در این باره، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در مناطق غرب جاده اهواز-خرمشهر وجود دارد این است که بیشتر این مناطق فاقد سیستم فاضلاب تحت الارضی هستند و دارای جوی های روباز هستند.

وی افزود: مناطقی از جمله ملاشیه، گلدشت، سادات، مندلی، گلبهار، سیاحی و عندو به شبکه آب و فاضلاب وصل نیستند و این هم مشکلی است که بر استان و شهرستان اهواز  وارد است که می طلبد مسئولان امر به این  مشکل ورود کنند و این مناطق را به شبکه آب و فاضلاب شهری وصل کنند.

عضو شورای کلانشهر اهواز ادامه داد: در شهرداری اهواز یک قرار داد 500 میلیارد تومانی با قرار گاه خاتم الانبیا منعقد کرده‌ایم که در مناطق غرب این شهرستان یک سری اقدامات عمرانی از جمله آسفالت و جدول کاری شکل بگیرد که البته باید بگویم رفع مشکل فاضلاب این مناطق در حیطه کاری ما نیست که بخواهیم انجام بدهیم و سازمان آبفا باید دست به کار شود.

موسوی زاده اضافه کرد: واقعیت  تلخی که وجود دارد این است که سیستم فاضلاب شهر اهواز متاسفانه فرسوده و قدیمی است و به جریانی تبدیل  شده که در سطح کشور همه دارند در موردش بحث می کنند. حتی رهبری ورود کرد و بودجه مهم و خوبی را برای رفع این مشکل تخصیص دادند.

عضو کلانشهر اهواز تصریح کرد: سازمان آب و فاضلاب  اهواز اعلام کرده که سیستم تحت الارضی این شهرستان که 2 هزار و سیصد کیلومتر است، هزار کیلومتر آن فرسوده و نیاز به تعمیر دارد. شهرداری هم به صورت گسترده برای شان مجوز صادر کرده و دارند در این مناطق حفاری و اصلاح شبکه می کنند که البته این اصلاح شبکه در داخل شهر دارد انجام می شود و مناطق حاشیه شهر  که اصلا سیستم فاضلاب ندارند و به صورت روباز است که در خارج از این مناطق  و در یک فضای بازی تجمیع می شود.

وی گفت: هم اکنون شهرداری دارد طرحی را اجرا می کند که کانالی را احداث کند و این آب تجمیع شده را از حالت دریاچه ای خارج کرده و از طریق کانال به سمت هورالعظیم هدایت کند. البته این کار نیز زمانبر و به شکل مقطعی مشکل فاضلاب این مناطق را برطرف می کند. کانالی که دارند احداث می کنند پشت کوی گلدشت و سادات است چرا که بیشترین سرریز فاضلاب در این مناطق است.

موسوی افزود: نه تنها منطقه غرب اهواز بلکه شهرستان کارونی که  9 سال پیش از این شهرستان  جدا شد نیز بیشتر شبکه فاضلاب آن روباز است که ناگفته نماند این مشکل اکثر مناطق محروم اهواز را در بر می گیرد و هنوز جوی های آب و فاضلاب شان به شکل روباز تخلیه می شود.

عضو شواری کلانشهر اهواز عنوان کرد: با تغییر مسئولان استان و شهرستان اهواز از جمله استاندار، فرماندار ، مجموعه شورا و شهردار حتما سیستم فاضلاب شهری اهواز اصلاح خواهد شد اما خود سازمان آبفا باید بیشتر دغدغه رفع این مشکل را داشته باشد.

موسوی زاده به ایلنا گفت: همانطور که قبلا هم اعلام کردم مناطقی از جمله ملاشیه، کوی گلبهار، گلدشت، سادات،  مندلی، سیاحی، سلیم آباد و عندو اغلب به سیستم شبکه آب و فاضلاب وصل نیستند و دارای جوی های روبازند که هم اکنون اداره آبفا در خیابان اصلی مندلی و بخشی از سادات آغاز به حفاری کرده که شبکه فاضلاب شان را به سیستم فاضلاب شهری وصل کند که زمان زیادی می برد تا این کار تمام شود.

انتهای پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی