سروری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان: اکنون بهترین زمان برای تقویت جایگاه شوراهاست
دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
دیدار رئیس شورای عالی استان ها و امام جمعه کرمان

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه رابطه خوبی با قوای سه گانه داریم بیان کرد: اکنون بهترین زمان برای اجرای قانون اساسی و ارتقاء جایگاه شوراهاست.

پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمان با بیان اینکه من خاطرات خوبی از کرمان دارم و یک سال توفیق خدمت در این استان را داشتم بیان کرد: این برای ما خوشحال کننده بود که اولین سفر استانی شورای عالی استان‌ها را از کرمان و با اجازه شهید سپهبد قاسم سلیمانی آغاز کنیم.

وی در خصوص اهمیت شوراها در نظام جمهوری اسلامی گفت: مجلس خبرگان اول با ریاست شهید بهشتی نگاه ویژه‌‌ای به شوراها در کشور داشت. به همین دلیل هفت اصل قانون اساسی به موضوع شوراها پرداخته است و این نشان دهنده اهمیت شوراها برای قانون‌گذاران بوده است.

سروری افزود: اما واقعیت امر این است که شورا دیر متولد شد و در این مدت ساختار مدیریت کشور شکل گرفته بود. بنابراین شورا مانند یک چیز الصاقی به بدنه مدیریت کشور بود و از قوامی که در قانون ذکر شده بود، برخوردار نشد. بنابراین این تولد ناقص منجر به حیات ناقص شده است. 

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: بنابراین ما معتقدیم که باید شورای عالی استان‌ها به عنوان عالی‌ترین نهاد شورایی کشور بر طبق نظر شهید بهشتی عِدل مجلس شورای اسلامی باشد و بتواند فرایندی را ایجاد کند که از دل روستا، بخش، شهر، شهرستان و استان فرایند تصمیم سازی با مشارکت مردم شکل بگیرد و در اصل به مردمیزه کردن تصمیم‌گیری و نظارت برسیم.

وی تصریح کرد: امروز ما راه طولانی برای تقویت بنیه مردمی نظام در پیش داریم تا بتوانیم اهداف بنیانگذار جمهوری اسلامی و قانون گذاران نظام جمهوری اسلامی را عملیاتی کنیم.

سروری با بیان اینکه اکنون بهترین زمان اجرای این مسئله است تصریح کرد: امروز ما شاهد وجود یک دولت مردمی و انقلابی در راس قوه مجریه هستیم که اراده آن بر واگذاری امور به مردم است. مجلس انقلابی ما ریاست کسی را پذیرفته است که 12 سال در مدیریت شهری کار اجرایی کرده است و اراده ایشان هم بر تحقق قانون استوار است.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: با قوه قضائیه هم تعاملات خوبی داریم و این قوه نگاه خوبی به شوراها دارد. ما هم باید این فرصت را غنیمت بشمریم و تلاش کنیم که تا آن چیزی که از دل قانون اساسی بیرون می‌آید تحقق بگیرد.

وی با بیان اینکه شوراها از درون جامعه شکل می‌گیرند و همه منتخبان مردم هستند گفت: به همین دلیل اعضای شورا بیشترین تمایل و گرایش را به فرهنگ انقلابی و اسلامی کشور دارند. 

سروری ادامه داد: از آنجایی که علما و در راس آن‌ها ائمه جمعه بیشترین نقش در تحقق حکومت اسلامی و نگاه دینی در اداره امور کشور را دارند و به نوعی در تحقق مردم سالاری دینی نقش ایفا می کنند. تمایل داریم ارتباط خوبی برقرار کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه شورای عالی استان‌ها بلندگوی همه طبقات جامعه است اظهار کرد: شورای عالی استان‌ها از کوچکترین روستا تا بزرگترین شهر عضو دارد. از این‌رو یک فرصت بسیار خوب برای شناسایی نیازهای مردم و بهبود زندگی آنان است. از این رو امیدواریم شورای عالی استان‌ها بتواند در این دوره اقدامات موثری انجام دهد.

 سروری همچنین از نماینده ولی فقیه در استان کرمان درخواست کرد توجه بیشتری به شوراهای استان کرمان داشته باشند و آنها را از رهنمودهای خود بهره‌مند سازند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه شوراها یک جامعه 126 هزار نفری را تشکیل می‌دهند تصریح کرد: متاسفانه با وجود اینکه شوراها در دوره پنجم تنها 0/4 «چهار دهم درصد» تخلف داشتند اما چون جامعه بزرگ است رسانه‌ها بیشتر به آن می‌پردازند. هرچند ما معتقدیم که یک تخلف در جامعه شورایی که نماینده مردم هستند هم زیاد است. اما فضایی ایجاد شده است که جامعه شورایی را جامعه متخلف نشان می‌دهند در صورتی که اینگونه نیست.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی