انتقاد نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها: بدعهدی دولت نسبت به پیمانکاران موجب نیمه کاره ماندن پروژه ها شده است
سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
سید علی اکبر فاطمی

فاطمی با انتقاد از عدم تامین و تزریق اعتبار به‌ منظور اتمام پروژه‏ها و عدم پرداخت به موقع مطالبات پیمانکاران گفت: این بدعهدی موجب طولانی شدن زمان اجرای کار، وقفه در اجرا، افزایش هزینه‏ها، نیمه‏تمام ماندن پروژه‏ها و عدم بهره‏برداری به موقع شده است و هم اکنون اغلب پروژه‏های شهرداری‌ها و دیگر نهادهای استان بوشهر با این مشکل روبه‌رو هستند.

سید علی اکبر فاطمی نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها گفت: عدم تامین و تزریق اعتبار به‌ منظور اتمام پروژه‏ها و عدم پرداخت به موقع مطالبات پیمانکاران موجب طولانی شدن زمان اجرای کار، وقفه در اجرا، افزایش هزینه‏ها، نیمه‏تمام ماندن پروژه‏ها و عدم بهره‏برداری به موقع شده است و هم اکنون اغلب پروژه‏های شهرداری‌ها و دیگر نهادهای استان بوشهر با این مشکل روبه‌رو هستند.

فاطمی با اشاره به وضعیت نامطلوب شرکت‌های پیمانکاری اظهار داشت: امروز بسیاری از شرکت‌های پیمانکاری بزرگ و کوچک از دولت بابت اجرای پروژه‌های عمرانی طلب مالی دارند. این شرکت‌ها با داشتن تفاهم نامه، پروژه‌های شهرداری‌ها و سایر ارگان‌ها را یا به اتمام رسانده که دولت باید مطالبات آنها را پرداخت کند یا به دلیل عدم تزریق اعتبارات دولتی مجبوربه استفاده از ماده 48 شده‌اند.

وی افزود: امروز شرکت‌های پیمانکاری به دلیل بدعهدی دولت در پرداخت مطالبات تملک دارایی‌ها، به افراد بسیاری بدهکار هستند. چون آن‌ها باید هزینه مصالح و کارگران را پرداخت کنند. حال به دلیل عدم پرداخت مطالبات از سوی دولت، آن‌ها مجبورند که خانه، خودرو ، ماشین آلات و تجهیزات خود را بفروشند.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: در حال حاضر پیمانکاران پروژه‌های شهرداری‌ها بابت پرداخت نشدن مطالبات قانونی خود توسط  دولت، سردرگم و گلایه‌مند هستند و اگر دولت از آنها حمایت و اقدام به پرداخت مطالبات آنها نکند، قطعا بخش اعظمی از این شرکت‌ها برای ادامه فعالیت با مشکل مواجه می شوند.

فاطمی عنوان داشت: به نظر من پیمانکاران بازوهای دولت جهت انجام پروژه‌ها هستند که بیشتر اوقات با هزینه‌های خود پروژه‌ها را تکمیل و برای دولت آبرو داری می‌کنند. بنابراین شرایط نامساعد آنها قطعا بر عملکرد دولت اثر منفی می‌گذارد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی