نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها: حافظیه، تخت جمشید و سعدیه در صدر بازدید مردم از اماکن فرهنگی _ تاریخی کشور در نوروز
شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
رحیمی

رحیمی گفت: در نوروز امسال مطابق با آمار اعلامی وزارت میراث فرهنگی در میان موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌ - تاریخی در سراسر کشور از لحاظ بیشترین تعداد بازدیدکننده، حافظیه، تخت جمشید و سعدیه در رتبه های اول تا سوم کشور قرار داشتند که این خود گویای ظرفیت بزرگ فارس در بحث گردشگری است.

محمدکاظم رحیمی نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با بیان اینکه فارس، "گنجینه تاریخی- فرهنگی کشور" است، گفت: استان فارس همواره به عنوان یکی از بزرگترین قطب های فرهنگی- تاریخی در عرصه ملی و بین المللی مطرح و متقاضیان گردشگری بسیاری داشته و با وجود چهره های برجسته ادبی، فرهنگی و تاریخی در عرصه ملی و بین المللی به پایتخت شعر و ادب ایران مشهور است.

وی افزود: در نوروز امسال نیز مطابق با آمار اعلامی وزارت میراث فرهنگی در میان موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌ - تاریخی در سراسر کشور از لحاظ بیشترین تعداد بازدیدکننده، حافظیه، تخت جمشید و سعدیه در رتبه های اول تا سوم کشور قرار داشتند که این خود گویای ظرفیت بزرگ فارس در بحث گردشگری است.

عضو شورای عالی استان ها ادامه داد: علاوه بر این شیراز به دلیل وجود حرم حضرت شاهچراغ به عنوان سومین حرم اهل بیت در ایران به عنوان یکی از قطبهای گردشگری زیارتی- مذهبی نیز شناخته شده و به واسطه امکانات و شهرت در حوزه پزشکی، قطب گردشگری سلامت در جنوب ایران نیز محسوب می شود. جاذبه های طبیعی استان سبب تکمیل گونه های مختلف گردشگری استان فارس است. 

سخنگوی کمیسیون امور اقتصادی و برنامه و بودجه شورای عالی استان ها عنوان کرد: تقویت زیرساخت های حمل و نقل اعم از زمینی، ریلی و هوایی، تقویت زیرساخت های اقامتی، توسعه اقامتگاه های بوم گردی و وجود نظام مدیریت یکپارچه در حوزه گردشگری و دوری از عملکرد جزیره ای سازمان های متولی گردشگری از جمله راهکارهایی است که می تواند در رونق گردشگری فارس، موثر واقع شود.

رحیمی در توضیح مدیریت یکپارچه در حوزه گردشگری فارس، گفت: گردشگری تاریخی، سلامت و مذهبی سه جنبه عمده گردشگری در استان فارس است که هر یک متولی خاص خود را دارد. نکته در این است که هم افزایی چندانی میان این نهادها وجود ندارد. به عنوان مثال در حال حاضر آمار دقیقی از گردشگران ورودی، مبدا سفر آنها و دیگر آمارهای حوزه گردشگری استان وجود ندارد که سبب بروز ابهامات و نبود امنیت در برنامه ریزی های این حوزه شده است.

وی اظهار داشت: نبود آمار دقیق سبب شده در تحلیل وضعیت موجود و ارزیابی درباره نیازهای استان در حوزه زیرساخت های گردشگری اتفاق نظری وجود نداشته باشد و در مورد مسائلی مانند تعداد اقامتگاه های مورد نیاز در استان اظهارنظرهای ضد و نقیضی دیده شود.

رحیمی در پایان تشکیل کمیته ای دائمی در استانداری با هدف ساماندهی عرصه گردشگری استان و ایجاد هماهنگی میان نهادهای مختلف، ایجاد بانک جامع اطلاعات گردشگری و تهیه نقشه پراکنش مراکز گردشگری استان و انطباق آن با مؤلفه های آمایش سرزمین و تدوین نظام گردشگری که میان انواع گردشگری استان، همگرایی ایجاد کند را از جمله مواردی برشمرد که می تواند باعث همگرایی در زمینه گردشگری در فارس شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی