یادداشت| سینا ساریخانی / عضو شورای عالی استان‌ها: شوراها یکی از برجسته‌ترین و با اهمیت ترین نهاد مردمی هستند
يکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
ساریخانی

شوراها  نماینده و صدای مردم و سرمایه‌ اجتماعی و فرهنگی یک جامعه هستند. شورا‌ها تبلور افکار، ایده‌ها، خواسته‌ها، نیاز‌ها و تمایل مردم در صحنه حکمرانی و نظارت در مدیریت شهری و روستایی می باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، سینا ساریخانی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها، در یادداشتی به مناسبت روز ملی شوراها نوشت:

نهم اردیبهشت ماه در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز شوراها نام گذاری شده است که این نامگذاری فرصتی است مناسب تا از تلاش و زحمات شبانه روزی اعضاء محترم شوراهای اسلامی شهر و روستاها  تقدیر و قدردانی شود. اینجانب ضمن تبریک و گرامی داشت این روز، از خداوند متعال سلامتی و توفیق خدمت رسانی برای همه اعضای  محترم شوراهای اسلامی در سالی که مزین به نام ( جهش تولید با مشارکت مردم ) شده است را آرزومندم.

شورا یک نهاد مدنی، نظارتی و مشورتی است، که از یک‌ طرف در حکومت دخیل هستند و از طرف دیگر از دل جامعه و مردم برآمده اند، شوراها  نماینده و صدای مردم و سرمایه‌ اجتماعی و فرهنگی یک جامعه هستند. شورا‌ها تبلور افکار، ايده‌ها، خواسته‌ها، نیاز‌ها و تمایل مردم در صحنه حکمرانی و نظارت در مدیریت شهری و روستایی می باشند.

 لذا شورا مظهر عرصه توافق، مشورت و نظارت است. شورا محل مشورت و جمع بندی هزاران تقاضای متنوع و گوناگون است که با آرا و پیشنهادات صحیح خود به این نهاد مردمی جان بخشیده اند.

اعضای شورا باید به قوانین و مقررات کشور و مسائل و مشکلات مردم آگاهی کامل داشته باشند، تا بتوانند درست و به موقع تصمیم گیری کند. شوراها باید قانون مداری، مردم داری و اخلاق گرایی را مبنای کار خود قرار دهند و با تشکیل کارگروه‌های محلی و کمیته‌های تخصصی حداکثر استفاده را از نظرات نخبگان، متخصصان، معتمدین، جوانان و تعامل و ارتباط با مدیران ارشد شهرستانی و استانی کار خود را جلو ببرند. اعضای شورا باید به دور از فضای سیاسی کاری با همدلی، همکاری و هم فکری خود، سعی کنند، تا در زمانی که در شورا حضور دارند، از این فرصت برای رشد و تعالی کشور و خدمت صادقانه به مردم استفاده کنند. چرا که این فرصت و خدمت نصیب هر کس نخواهد شد‌، و منافع نظام، مردم و کشور را اولویت کار خود قرار دهند‌. آنچه که مهم است تعامل و همکاری مسؤلین با اعضای شوراهاست، و استفاده از ظرفیت عظیم شوراها و برطرف کردن موانع و مشکلاتی که در مسیر و اهداف آنها قرار دارد، می تواند فرصت‌های ویژه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای کشور و عموم مردم ایجاد کند.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی