پیام تبریک رئیس شورای عالی استان‌ها به مناسبت نهم اردیبهشت؛ روز ملی شوراها
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۴
دبیری

شهرام دبیری رئیس شورای عالی استان‌ها در پیامی نهم اردیبهشت روز ملی شوراها را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری: «شوراها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم است.»

از جمله ثمرات مهم انقلاب اسلامی، توجه به مشارکت جدی مردم در امور مختلف و واگذاری مسئولیت‌ها به آحاد جامعه بود و بر این اساس، نهاد شورا با دوراندیشی و فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸، در قانون اساسی پیش‌بینی شد.

 شوراها، نشان‌گر عمق تفکر مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم با حاکمیت است. مردم، بیشترین ارتباط برای حل مشکلاتشان را با اعضای شوراها دارند و این نشان از آن دارد که نقش آن‌ها در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، تشریفاتی نیست‌. 

شوراهای اسلامی شهر و روستا طی شش دوره فعالیت خود، منشأ بسیاری از اقدامات تاثیرگذار بوده و عمران و آبادانی شهرها و روستاها را سرعت بخشیده و در این راستا در بستر مردم سالاری دینی، زمینه همراهی‌های اجتماعی و رفع دغدغه های مردم را فراهم کرده اند. اعضای شوراهای شهر و روستا، همواره بدون هیچ چشمداشتی در کنار مردمند و به ویژه در روستاها و شهرهای کوچک بعضاً بدون بیمه و حق‌الجلسه، کارها را پیش برده و خدمتگزار مردم هستند.

شوراها با توجه به جایگاه مردمی خود با بیش از ۱۲۶ هزار عضو از یک سو و مسئولیت‌های قانونی که در قانون اساسی از آن‌ها نام برده شده است، می‌توانند و باید نقش بیشتری در عرصه مدیریت کشور ایفا کنند اما قوانین فعلی نتوانسته‌اند آن‌چه قانون اساسی در مورد شوراها، پیش‌بینی کرده را عینیت بخشند که امیدواریم در سایه تعاملات مثبت با قوای سه‌گانه به ویژه در موضوع اجرایی شدن مدیریت یکپارچه شهری، این نقیصه مرتفع شود.

جامعه بزرگ شورایی کشور؛ نمایندگان عزیز شوراهای روستا، بخش، شهر، شهرستان، استان و اعضای محترم شورای عالی استان‌ها: نهم اردیبهشت روز ملی شوراها را به شما خادمان مردم و خانواده‌های بزرگوارتان تبریک می‌گویم. امیدوارم با همدلی و همکاری مستمری که با یکدیگر داریم و در ادامه نیز خواهیم داشت، اتفاقات مثبتی را رقم زنیم و گام مهمی در راستای ارتقای جایگاه و اهمیت این مجموعه بی‌بدیل برداریم. توفیق روزافزون و سلامتی شما را از خداوند متعال خواستارم.

شهرام دبیری؛ رئیس شورای عالی استان‌ها

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی