رئیس شورای عالی استان‌ها در آیین تجلیل از شوراهای اسلامی نظرآباد: اعضای شوراها در راستای تحقق شعار سال، حرکت کنند/ اقداماتی که توسط شورای شهر و شهرداری نظرآباد انجام گرفته، شایسته تحسین است
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳
شهرام دبیری

دبیری در آیین تجلیل از شوراهای اسلامی نظرآباد، گفت: در ارتباط با شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال « جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، وظیفه ما در شوراها این است که در راستای تحقق شعار سال و عملیاتی کردن آن حرکت کنیم که اتفاقاً این موضوع ارتباط مستقیم با وظایف شوراها دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، شهرام دبیری رئیس شورای عالی استان‌ها، با حضور در آیین تجلیل از شوراهای اسلامی شهرستان نظرآباد به ایراد سخنرانی پرداخت.

دبیری در این نشست با تبریک روز ملی شوراها، گفت: نهم اردیبهشت  مصادف با فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس شوراهای اسلامی شهر و روستا است که هر چند به دلیل جنگ تحمیلی و مشکلات پس از آن با بیست سال تأخیر شروع به کار کرد اما در این مدت سیر تکاملی خوبی طی شده است و امروزه شوراها به بلوغ رسیده و در کنار مردم و برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کنند.

وی افزود: ما اعضای شوراهای شهر و روستا، سوگند یاد کردیم مصالح جامعه را در نظر بگیریم تا دچار خطا نشویم. درصد تخلفات در شوراها در قیاس با جمعیت بزرگ این نهاد بسیار ناچیز است اما با اقدامات انجام شده به ویژه در حوزه آموزش، امیدواریم در آینده شاهد هیچ نوع تخلفی نباشیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در شورای اسلامی روستاها، خاطرنشان کرد: شوراهای ما در روستاها کاملاً در خدمت مردم هستند بدون هیچ چشمداشتی به ویژه در مواقع بحرانی کنار مردم هستند در حالی که بعضاً حق الجلسه هم نمی‌گیرند و بیمه هم ندارند اما در خدمت به مردم به صورت شبانه‌روزی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

وی ادامه داد: عضویت در شوراها شغل محسوب نمی‌شود، مبلغ حق الجلسه اعضا به خصوص در روستاها کم است. ما، در تلاش هستیم این مسائل را سامان بخشیم و برای بیمه اعضای شوراها هم اقداماتی انجام داده‌ایم.

دبیری اظهار داشت: در راستای ارتقای جایگاه شوراها، به صورت جدی پیگیر طرح مدیریت یکپارچه شهری  هستیم و امیدواریم در مجلس آتی به نتیجه مطلوب برسد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با تمجید از فعالیت‌های انجام گرفته توسط شورای شهر و شهرداری نظرآباد، بیان کرد: اقداماتی که در شهر زیبای نظرآباد صورت گرفته، در خور تقدیر و تحسین است که در سایه تعامل و همدلی اعضای شورا و شهرداری نظرآباد تحقق پیدا کرده است.

دبیری در پایان، تصریح کرد: در ارتباط با شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال « جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، وظیفه ما در شوراها این است که در راستای تحقق شعار سال و عملیاتی کردن آن حرکت کنیم که اتفاقاً این موضوع ارتباط مستقیم با وظایف شوراها دارد.

گفتنی است در این مراسم، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه، شهردار نظرآباد و علی گوزلی نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها به همراه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان نظرآباد حضور داشتند.

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی