معاون امور استان‌های شورای عالی استان‌ها: به شورا‌ها باید به چشم بازوان اجرایی نگاه کرد /  بسیاری از امور را می‌توان به شورا واگذار کرد
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
موسی گراوند

گراوند شوراها را از ارکان مهم تصمیم گیری دانست و گفت: در سطح کشور برخی از نمایندگان به شوراها به عنوان رقیب انتخاباتی خود نگاه می‌کنند در صورتی که می‌توان بسیاری از امور را به آن‌ها واگذار کرد و از ظرفیت شوراها استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، مراسم نکوداشت سالروز تاسیس شوراهای اسلامی شهر و روستا، با حضور معاون امور استان‌های شورای عالی استان‌ها، فرماندار شهرستان بهار، بخشداران، شهرداران، ائمه جمعه شهرستان بهار، روسای ادارات، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در فرهنگسرای آیت الله بهاری (ره) شهر بهار برگزار شد.

در ابتدای این مراسم موسی گراوند معاون امور استان‌های شورای عالی استان‌ها ضمن تبریک سالروز تاسیس شوراها و تاکید بر حمایت از اعضای شورای شهر و روستا گفت: شورای عالی استان‌ها متشکل از ۷۵ عضو است و پارلمان دوم کشور محسوب می‌شود و بنا بر قانون استان‌هایی با جمعیت ۲ میلیون نفر دارای دو نماینده، استان‌های بالای ۲ میلیون نفر سه نماینده و استان تهران دارای ۴ نماینده است.

معاون امور استان‌های شورای عالی استان‌ها با اشاره به اصل ۱۰۲ قانون اساسی افزود: شورای عالی استان تنها نهادی است که می‌تواند مستقیماً به مجلس طرح و به دولت لایحه ارائه دهد و متشکل از کمیسیون‌هایی است که کار بررسی طرح‌ها را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: شوراها به جایگاهی که درخور شأنشان باشد هنوز نرسیده‌اند در این راستا از مسئولان خواهشمندیم به شوراها به چشم بازوان اجرایی نگاه کنند و در اجرای بسیاری از امور را به شوراها واگذار کنند.

گراوند شوراها را از ارکان مهم تصمیم گیری دانست و ادامه داد: در سطح کشور برخی از نمایندگان به شوراها به عنوان رقیب انتخاباتی خود نگاه می‌کنند در صورتی که می‌توان بسیاری از امور را به آن‌ها واگذار کرد و از ظرفیت شوراها استفاده کرد.

وی خطاب به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: ما در کنار شما هستیم،در صورت بروز هرگونه مشکل و یا بیان طرح و ایده آن را به شورای عالی استان ارسال کنید و ما پیگیر موضوعات ارسالی شما خواهیم بود.

همچنین گفتنی است در همایش روز ملی شوراها که در شهر همدان با حضور علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان، امیررضا یوسفیان معاون عمرانی استانداری، موسی گراوند معاون امور استان‌های شورای عالی استان‌ها، مدیران کل شهری و روستایی استانداری همدان برگزار می‌شد از شوراهای برتر استان همدان تقدیر شد.

 

پایان پیام/

 

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی