توجه به زیرساخت‌های گردشگری، راهکار توسعه اقتصادی است
سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
هاشمی

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ظرفیت گردشگری روستای ده‌چشمه در شهرستان فارسان گفت: این روستا طرح گردشگری ندارد و توجه به زیرساخت‌های گردشگری مهم‌ترین راهکار توسعه اقتصادی در استان به‌شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، سید احمد هاشمی در سیزدهمین اجلاس شورای استان چهارمحال و بختیاری با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری  اظهار کرد: در بعضی از استان‌ها قیر مازاد وجود دارد که می‌طلبد مسئولان امر این موضوع را پیگیری و سهمیه قیر را جذب استان کنند، چراکه بسیاری از شهرداری‌ها با معضل کمبود قیر مواجه هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه چند منبع آب برای مواقع بحرانی برای روستاهای بالادست شهرستان فارسان در نظر گرفته شده است، می‌طلبد این امر به طور جدی پیگیری شود و در دستور کار قرار گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ظرفیت گردشگری روستای ده‌چشمه در شهرستان فارسان گفت: این روستا طرح گردشگری ندارد و توجه به زیرساخت‌های گردشگری مهم‌ترین راهکار توسعه اقتصادی در استان به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اختصاص اعتبار برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در مناطق شهری و روستایی شهرستان فارسان به اشتغال‌زایی جدید، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی منطقه کمک و از مهاجرت‌های بی‌رویه مردم چهارمحال‌وبختیاری به نقاط دیگر کشور جلوگیری می‌کند.

هاشمی تصریح کرد: مسیرهای تردد منتهی به روستاهای شهرستان فارسان از روی رودخانه‌ها پاسخگوی تردد روستانشینان نیست، زیرا تردد در بسیاری از ماه‌های سال سخت است، همچنین در فاصله روستای فیل‌آباد به باباحیدر با وجود تأمین اعتبار برای روشنایی، هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اهتمام در فرهنگ‌سازی برای احداث مدارس خیرساز در تمام شهرستان‌ها تصریح کرد: برای استفاده از ظرفیت‌های شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری و مجمع خیرین مدرسه‌ساز برای رسیدن به اهداف مشترک، پیشنهاد می‌شود تفاهم‌نامه‌ای منعقد و بندهای آن به‌صورت ویژه پیگیری شود تا شاهد محرومیت‌زدایی در فضاهای آموزشی سطح استان باشیم.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: فاضلاب شهر پردنجان و کارشناسی نادرست درباره انشعابات آن، مشکل لوله آب‌رسانی به شهر چلیچه، احداث نشدن مدرسه خیرساز حضرت خدیجه (س) در شهر چلیچه با وجود تأمین ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیران، چهاربانده نشدن جاده جونقان، خرید قلعه جونقان، لایروبی‌نشدن رودخانه گشنیزجان و بهره‌برداری نکردن از شبکه بهداشت روستای چغاهست به‌رغم واگذاری زمین، از مشکلات بارز شهرستان فارسان است که رفع آن‌ها نیاز به رسیدگی و همت مسئولان دارد.

وی افزود: مباحث دینی و اعتقادی بیشتر در شهرها آموزش داده می‌شود و روستاها به غفلت سپرده شده‌اند. وجود فضای مجازی و ارائه نشدن آموزش‌های دینی لازم منجر شد معضلاتی از سمت روستاها به شهرها وارد شود که غیرقابل جبران است.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی