پروژه شهرستان شدن خانمیرزا با شکست مواجه شد
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
باقری

نماینده شوراهای چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان ها گفت: تا زمانی‌که محور مواصلاتی، بیمارستان، ادارات و نیروی انسانی برای ارتقای یک بخش به شهرستان و حتی تبدیل یک روستا به شهر وجود نداشته باشد، این کار غلط است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، محمدیعقوب باقری نماینده شوراهای چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان ها در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه اولین شاخصه توسعه و پیشرفت هر بخش، شهرستان و استان ایجاد زیرساخت است، اظهار کرد: تا زمانی‌که محور مواصلاتی، بیمارستان، ادارات و نیروی انسانی برای ارتقای یک بخش به شهرستان و حتی تبدیل یک روستا به شهر وجود نداشته باشد، این کار غلط است.

وی افزود: اگر بدون برنامه‌ریزی، یک روستا را به شهر و یا یک بخش را به شهرستان تبدیل کنیم، در عمل با شکست مواجه می‌شود، متاسفانه در دولت‌های گذشته به‌جای اینکه تقویت روستاها در دستور کار قرار بگیرد و از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری شود، به‌دنبال توسعه شهر بودند.

باقری با بیان اینکه ۷۰ درصد جمعیت کشور در گذشته روستانشین بودند، گفت: در حال حاضر این آمار برعکس شده و تنها حدود ۳۰ درصد جمعیت کشور در روستا ساکن هستند، شاید یکی از دلایل آن ارتقای روستاها به شهرها به دلیل درخواست‌های مردمی بود، در استان ۴۳ شهر وجود دارد که حدود ۳۰ شهر آن روستا شهر هستند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: اضافه کردن شهرستان بدون ایجاد زیرساخت در بخش کار کاملا اشتباهی است، هر شهرستان باید دارای ویژگی‌هایی از جمله محورهای مواصلاتی ایمن، دارا بودن حداقل یک بیمارستان و چند مرکز درمانی مجهز شبانه‌روزی، استقرار ادارات خدمات‌رسان و نیروی انسانی کافی در ادارات باشد.

وی بیان کرد: سال‌ها از ارتقای بخش بن، سامان و خانمیرزا به شهرستان می‌گذرد، اما هنوز بسیاری از ادارات در این شهرستان‌ها مستقر نشده است و یا با نمایندگی با یک نیرو اداره می‌شوند که دارای اختیار و اعتبار کافی برای حل مشکل مردم نیستند.

باقری با اشاره به اینکه هیچ فردی با توسعه و پیشرفت مخالف نیست، خاطرنشان کرد: شهرستان شدن با شرط داشتن زیرساخت می‌تواند مفید باشد، فکر می‌کنم پروژه شهرستان شدن خانمیرزا با شکست مواجه شده است.

نماینده شوراهای چهارمحال و بختیاری در شورای عالی کشور یادآور شد: فشار نمایندگان برای تبدیل بخش به شهرستان به یک معضل تبدیل شده، در حالیکه وظیفه اصلی نماینده نظارت و قانونگذاری است، در کشور باب شده که نمایندگان در حوزه‌های مختلف ورود پیدا می‌کنند و این یک آسیب بزرگ است، نمایندگان برای جلب هوادار بحث شهر شدن روستا و ارتقای بخش به شهرستان را پیگیری می‌کنند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی