نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها خبر داد: برپایی 24 کمپ اسکان موقت در مناطق زلزله زده شهرستان خوی / 3 کشته و 800 زخمی در زمین لرزه اخیر
يکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
ایرج سلیمان زاده

سلیمان زاده با بیان اینکه در زلزله اخیر 3 کشته و 816 زخمی داشتیم گفت: خوشبختانه تیم‌های امدادی وارد شده و اقدام به امداد رسانی کردند و تا ظهر امروز 24 کمپ اسکان موقت برپا و تکمیل شده و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

ایرج سلیمان زاده نماینده استان آذربایجان غربی و سخنگوی شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به وقوع دوباره زمین لرزه در شهرستان خوی به بزرگی 5.9 در مقیاس ریشتر گفت: شهرستان خوی سه گسل فعال دارد که در زلزله اخیر گسل سوم که گسل خوی به قره ضیاالدین است به جنبش درآمده است.

وی با بیان اینکه این زمین لرزه ساعت ۹ و ۴۴ دقیقه شنبه شب شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند، توضیح داد: پیش از این هم زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.4 در مقیاس ریشتر خوی را لرزانده بود که خوشبختانه تلفات جانی نداشت. پس از زلزله اخیر هم تاکنون 35 پس لرزه داشته است.

رئیبس شورای شهرستان نقده تصریح کرد: در زمین لرزه اخیر متاسفانه 3 نفر از هموطنانمان جانشان را از دست دادند و تاکنون 816 مصدوم داشته‌ایم که ۶۰ نفر از مصدومان در بیمارستان این شهرستان بستری و ۶۴ نفر هم به مراکز درمانی شهرستان سلماس اعزام شده‌اند.

سلیمان زاده افزود: این زمین لرزه در مناطق زیادی از استان به ویژه شهر ارومیه احساس شد. کانون زلزله شهرستان خوی بوده و بیشتر مردم این شهر در خودروها و بیرون از منازل مستقر هستند و این درحالی است که بارش برف آغاز شده و دما افت محسوسی داشته است. به همین دلیل زندگی را برای مردم عزیز خوی سخت‌تر کرده است.

نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: متاسفانه برخی از روستاهای اطراف تا حد زیادی ویران شده‌اند. هرچند اطلاعات کاملی در دسترس نیست اما 15 اکیپ امدادی به روستاهای اطراف اعزام شده‌اند تا پس از برآورد خسارت و امداد رسانی اولیه درخواست نیرو داشته باشند.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه شوراها و شهرداری پای کار هستند تصریح کرد: از آنجایی که تیم‌های امدادی آمادگی داشتند بلافاصله بعد از وقوع زمین لرزه تیم‌های امدادی دست به کار شدند و سیلی از کمک‌های امدادی از جمله چادر، مواد خوراکی و وسایل گرمایشی به مناطق زلزله زده ارسال شد و در اختیار مردم قرار گرفت. با این وجود امکانات اصلا جوابگوی نیاز مردم نیست و سرمای هوا نیاز مردم به چادر و وسایل گرمایشی را افزایش داده است.

وی افزود: امروز هم ستاد مدیریت بحران در شهرستان خوی به ریاست وزیر محترم کشور و با حضور استاندار، فرماندار، مسئولان استانی، جمعیت هلال احمر و مسئولان مدیریت شهری برگزار و تصمیمات لازم گرفته و دستورات صادر شد.

سلیمان زاده ضمن ابراز خشنودی از اعزام تیم‌های امدادی از استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین و تهران به مناطق زلزله زده گفت: تاکنون حدود 15 کمپ اسکان اضطراری ایجاد شده و 9 کمپ هم در حال برپایی است که پس از پایان کار تا ظهر امروز 24 کمپ قابل بهره برداری است.

نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها اعلام کرد: متاسفانه در برخی مناطق شهری و روستایی قطعی برق داریم اما خوشبختانه راه‌ها باز است و تمامی مقاطع تحصیلی و مدارس تعطیل است.

سلیمان زاده در پایان از امدادگران و مردم غیور ایران به ویژه مردم خوی تقدیر کرده و به نمایندگی از ریاست و اعضای شورای عالی استان‌ها ضمن ابراز همدردی و همراهی با آسیب دیدگان از مسئولان ذیربط خواستار تلاش مضاعت برای کاهش تالمات زلزله زدگان شهرستان خوی شد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی