نشست معاونان محیط زیست و خدمات شهری کلانشهرها و روسای کمیسیون‌های مرتبط در شوراهای شهر برگزار شد
پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
هم اندیشی مجمع کلانشهرها

نشست هم‌اندیشی معاونین محیط زیست و خدمات شهری کلانشهرهای کشور و روسای کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شوراهای اسلامی شهر در ساختمان شورای عالی استان‌ها برای بررسی مشکلات حوزه پسماند و طرح استقبال از بهار برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، نشست هم اندیشی معاونین محیط زیست و خدمات شهری کلانشهرهای کشور و روسای کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شوراهای اسلامی شهر در ساختمان شورای عالی استان‌ها برگزار شد.

در ابتدای این نشست حسین جعفری معاون هماهنگی امور کمیسیون‌های مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با اشاره به اهمیت توجه به لایحه بودجه 1402 پیشنهاد داد نظرات مجمع شهرداران کلانشهرها به نمایندگان مجلس هر کلانشهر ارائه شود تا بتوانند در مجلس رایزنی‌های لازم برای بهبود وضعیت مدیریت شهری در لایحه بودجه را انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به قانون درآمدهای پایدار و طرح جامع مدیریت شهری و روستایی از اهمیت پیگیری برای اصلاح و تصویب این قوانین در مجلس گفت.

در ادامه علی نجفی رئیس کمیسیون معاونان محیط زیست و خدمات شهری مجمع کلانشهرهای کشور با اشاره به نزدیک بودن دهه فجر از ضرورت آمادگی برای بزرگداشت این دهه گفت و بر اهمیت پررنگ بودن گرامیداشت این دهه نسبت به سال‌های قبل تاکید کرد.

نجفی در ادامه بر اهمیت رایزنی با نمایندگان مجلس توسط اعضای شورا و شهرداری هر کلانشهر برای بهبود بودجع مدیریت شهری تاکید کرد.

ابولفضل کریمی دبیر کمیسیون معاونان محیط زیست و خدمات شهری مجمع کلانشهرهای کشور دیگر سخنران این نشست بود که گزارشی از تجربه موفق شهر مشهد در رابطه با مدیریت پسماند و روش‌های به کار رفته توسط شهرداری این شهر برای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها ارائه کرد.

در ادامه نشست نیز نمایندگان شوراها و شهرداری‌های کلانشهرها از تجربیات صورت گرفته در شهر خود برای بهبود عملکرد مدیریت شهری در برخورد با مشکلات و بهبود وضعیت شهر سخن گفتند.

طرح استقبال از بهار از دیگر طرح‌های در دستور کار این نشست بود که به آن پرداخته شد و بر لزوم آمادگی شهرداری‌ها تاکید شد. چراکه همزمانی ایام شعبانیه، عید نوروز و ماه رمضان سبب افزایش سفرها و طولانی تر شدن ماموریت شهرداری‌ها می‌شود و همین مسئله آمادگی زودهنگام شهرداری‌ها را ضروری می‌کند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی