نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها: با گذشت 8 ماه تکلیف تسهیلات تبصره 18 مشخص نشده است
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
احمد احمدی زاده

احمدی زاده با اشاره به مشکلات اشتغال زایی در کشور گفت: با گذشت 8 ماه تکلیف تسهیلات تبصره 18 مشخص نشده است.

احمد احمدی زاده نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها، در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه کمبود نیرو و نبود اختیارات لازم در ادارات و نمایندگی‌ها با اصل تکریم ارباب رجوع تناقض دارد گفت: هرچند معذوریت‌های دولت برای جذب نیرو را درک‌ می‌کنیم اما خواهش ما این است که توجه جدی به این مسئله شود. به ویژه در نمایندگی بیمه تامین اجتماعی در استان‌ها و شهرستان که برخی 10 سال است در قالب نمایندگی باقی مانده است.

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه عدم ارتقای نمایندگی‌ها سبب زحمات فراوانی برای مردم‌ می‌شود گفت: برای مثال شهر جغتای با مشهد مقدس 330کیلومتر و تا شهر سبزوار 100 کیلومتر فاصله دارد. همچنین دورترین روستای شهرستان جغتای تا مرکز شهرستان که سبزوار است 180 کیلومتر فاصه دارد.

عضو شورای شهر جغتای با بیان اینکه این شهرستان 5 هزار بیمه شده اصلی دارد و برای دریافت خدمات باید تا سبزوار بروند. تصریح کرد: هیئت مدیره ارتقای نمایندگی بیمه تامین اجتماعی را تصویب کرده است اما مسئولان‌ می‌گویند که باید در هیئت امنا تصویب شود در صورتی که به صورت قانونی نیاز به تصویب هیئت امنا نیست.

وی افزود: در خصوص بحث اشتغال زایی با گذشت 8 ماه هنوز تکلیف تسهیلات، تبصره 18 مشخص نشده است. متاسفانه تسهیلات در قالب تبصره 16 در قالب خورد اعطا‌ می‌شود که این باعث‌ می‌شود اشتغال زایی به صورت درست انجام نشود. از این رو باید تسهیلات به صورت متوسط برای اشتغال‌زایی هم اختصاص یابد.

احمدی زاده تصریح کرد: مردم در زمینه دهک بندی‌ها معترض هستند. چرا که بعضی از دستگاه‌ها و نهادها دهک بندی‌ها را ملاک قرار‌ می‌دهند. برای مثال کمیته امداد امام خمینی خدمات دهی را به دهک بندی وابسته کرده اند و بسیاری از خانواده‌های نیازمند نمی‌توانند از تسهیلات تبصره 16 استفاده کنند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی