نماینده استان کرمان در شورای عالی استان ها: اختصاص اعتبارات کم بهره جهت ادامه کار بخش کشاورزی زرند ضروری است
يکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
پوربلوچی

پوربلوچی گفت: بخش کشاورزی شهرستان زرند در سال جاری با بیشترین خسارت و حوادث از جمله سرمازدگی شدید باغات پسته رو‌به‌رو شده است به نحوی که در دو سال متوالی در برخی از نقاط نه تنها محصول امسال بلکه محصول سال آینده را هم از بین برده است و اختصاص اعتبارات کم بهره جهت ادامه کار بخش کشاورزی زرند ضروری است.

غلامرضا پوربلوچی نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، گفت: آبادی‌های خوش آب و هوا زیادی در شهرستان زرند موجب تغییر کاربری‌های غیر مجاز و ساخت ویلاهای زیادی شده است.

وی افزود: این موضوع در حال افزایش است و از سوی دیگر نبود امکانات و نیروی خودرو گشت و وسعت شهرستان، مزید بر علت شده و برای پیشگیری از وقوع جرم لازم است، خودرو و نیروی گشت تامین شود.


پوربلوچی خاطرنشان کرد: تقاضاتغییر کاربری مجاز برای اصلاح طرح های غیر از گلخانه، دامداری، آبزیان و طيور منوط به ارائه اسناد مالکیت ثبتى و رسمی دارد که این امر موجبات نارضایتی اشخاص با توجه به عدم وجود سند را موجب شده و چنانچه این موضوع مرتفع شود، بسیاری از طرح ها در شهرستان قابل اجرا است.


نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: بخش کشاورزی شهرستان زرند در سال جاری با بیشترین خسارت و حوادث از جمله سرمازدگی شدید باغات پسته رو‌به‌رو شده است به نحوی که در دو سال متوالی در برخی از نقاط نه تنها محصول امسال بلکه محصول سال آینده را هم از بین برده است.

وی تصریح کرد: همچنین نوسانات دمایی یکی از مشکلاتی است که باعث خسارت زیادی به بخش کشاورزی شده است و مشکلات این‌چنینی لزوم تغییر ارقام پسته و سایر محصولات نظیر گردو را در شهرستان اجتناب ناپذیر کرده است.

پوربلوچی اظهار داشت: با توجه به مشکلات فوق، اختصاص اعتبارات کم بهره جهت ادامه کار بخش کشاورزی در زمینه تغذیه ، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و تغير رقم باغات، لازم و حیاتی است.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی