نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها: طرح‌های‌ هادی روستایی باید بازبینی و بازنگری شود
شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
بذرگری

بذرگری با اشاره به مشکلات طرح‌های‌هادی روستایی گفت: این طرح‌ها برای کل کشور یکسان طرح شده اند و باید برای مناطق محروم محدودیت‌ها برداشته شوند.

ایرج بذرگری نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها و عضو شورای شهرستان طالقان با اشاره به مشکلات شهرستان طالقان گفت: یکی از مسائل اساسی این شهرستان اجرای طرح‌های‌ هادی روستایی است که نیاز به بازنگری و اصلاح قانونی دارد.

وی افزود: این طرح‌ها برای همه‌ی نقاط کشور یکسان تهیه شده و هیچ راهکار و یا مشوقی برای مناطق محروم در نظر گرفته نشده است.

بذرگری ادامه داد: همه می‌دانیم مناطق محروم در کشور به علت کمبود یا نبود امکانات اولیه‌ی زندگی و نبود زیرساخت‌ها، مردم به صورت طبیعی از این مناطق مهاجرت می‌کنند و خالی از سکنه می‌شود. بنابراین محدودیت طرح‌های‌ هادی در این مناطق معنایی ندارد.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها پینهاد کرد: باید بسته‌های تشویقی از قبیل وام‌های کم بهره یا بلاعوض به مردم داده شود تا جمعیت به این مناطق برگردد و بالاخره روزی از محرومیت نجات پیدا کنند. در غیر این‌صورت هر روز بر محرومیت این مناطق افزون خواهد شد. بنده اعتقاد دارم برای مناطق محروم تا زمانی که از محرومیت خارج نشده اند محدودیت طرح‌های‌ هادی باید به شیوه‌ی مدیریت شده برداشته شود تا این مناطق نیز فرصتی به سمت توسعه یافتگی پیدا کنند.

وی افزود: مشکل دوم منابع طبیعی است که امکانات و اراضی وسیعی از مناطق روستایی را تحت کنترل و مالکیت خود قرارداده و متاسفانه هیچ کاری روی آن‌ها انجام نشده و نمی‌شود و این خلاف مسیر تحقق خودکفایی، توسعه و پیشرفت که از تاکیدات مقام معظم رهبری است می‌باشد. منابع طبیعی می‌تواند ضمن شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های  منطقه از امکانات و اراضی که دردست دارد به‌صورت اجاره یا واگذاری‌های دراز مدت به شرط تملیک در اختیار مردم گذاشته تا مردم که کار کشته‌ترین و کاردان‌ترین و دلسوزترین افراد به میراث خودشان هستند، بهترین بهره‌وری را ایجاد نمایند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی