نماینده شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری: آموزش شوراهای اسلامی زمینه ساز افزایش کیفیت مدیریت شهری و روستایی
دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
سید احمد هاشمی

سید احمد هاشمی با تبیین ظرفیت‌های قانونی و سهم تاثیرگذار شوراها در تقویت مردم سالاری دینی، تصریح کرد: در نص صریح قانون وظیفه دولت و مجلس رسیدگی به امور کلان و ملی است و نباید خود را درگیر مسائل روزمره خدمات دهی در حوزه آب و برق و گاز و رسیدگی به امور محلی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، سید احمد هاشمی نماینده شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در جلسه کارگاه آموزشی اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان فارسان در مصاحبه با خبرنگار شورا خاطر نشان کرد: شوراهای اسلامی شهرها و روستاها منتخب مردم و از برکات و بازوان کمکی دولت و ارگان‌ها هستند که ضروری است با همکاری دستگاه‌های مسئول با برگزاری کارگاه های آموزشی از آنها در جهت تحقق کاهش آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و ... استفاده کنیم چراکه پیشگیری می‌تواند راهکار اساسی در کاهش هزینه‌ها و آسیب‌ها در جامعه باشد.

وی با تبیین ظرفیت‌های قانونی و سهم تاثیرگذار شوراها در تقویت مردم سالاری دینی، تصریح کرد: در نص صریح قانون وظیفه دولت و مجلس رسیدگی به امور کلان و ملی است و نباید خود را درگیر مسائل روزمره خدمات دهی در حوزه آب و برق و گاز و رسیدگی به امور محلی کنند لذا ضروری است که مجلس و دولت اختیارات خود در این حوزه ها به شوراها واگذار کنند.

هاشمی افزود: آموزش شوراهای اسلامی در راستای آگاه‌سازی آن‌ها به وظایف و اختیارات و آشنایی با مسایل حقوقی و مالی، کیفیت مدیریت شهری و روستایی را افزایش می دهد.

وی یادآور شد: شهرستان فارسان 30 عضو شورای اسلامی شهری و 58 عضو شورای اسلامی روستایی دارد که در این کارگاه آموزشی از همه اعضای شورای اسلامی شهری و روستایی دعوت بعمل آمد و جا دارد از فرمانداری شهرستان فارسان، دفاتر امور شهری و روستایی استانداری، اداره کل بازرسی استان،  دادگستری شهرستان فارسان ، فرماندهی انتظامی استان و رئیس شورای اسلامی استان و سایر همکاران شورایی که ما را در برگزاری این کارگاه آموزشی یاری نمودند، تقدیر و تشکر نمایم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی