نایب رئیس شورای عالی استان ها: مسئولان، شرایط ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک را فراهم کنند
سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
علی رضائیان

رضائیان گفت: قلعه فلک الافلاک یکی از آثار تاریخی ارزشمند استان لرستان است که در خرم آباد واقع شده و قطعا توانایی آن را دارد که به ثبت جهانی برسد و درخواست ما از مسئولان کشوری این است که شرایط را برای ثبت جهانی شدن این اثر فراهم کنند.

علی رضائیان نایب رئیس شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به ظرفیتهای گردشگری استان لرستان گفت: لرستان مهد تاریخ و تمدن ایران است و وجود آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی در این استان، مؤید این نکته است.

وی افزود: بسیاری از آثار تاریخی استان، ثبت ملی شده اند اما متأسفانه  علی رغم داشتن ظرفیت های مثال زدنی، هیچکدام به ثبت جهانی نرسیده است.

نماینده استان لرستان در شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: قلعه فلک الافلاک یکی از آثار تاریخی ارزشمند استان لرستان است که در خرم آباد واقع شده و قطعا توانایی آن را دارد که به ثبت جهانی برسد و درخواست ما از مسئولان کشوری این است که شرایط را برای ثبت جهانی شدن این اثر فراهم کنند.

رضائیان تصریح کرد: قطعا ثبت جهانی یک اثر معرفی بیشتر آن در سطح جهان را به دنبال دارد و باعث توسعه گردشگری و صنعت توریسم در لرستان و رونق اقتصادی استان نیز می شود.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی