نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها: کارگروه پیگیری مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به خراسان شمالی تشکیل شود
يکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
مغروری

نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان ها گفت: عملیاتی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی نیازمند عزم و پیگیری مسئولان استانی است.

یوسف مغروری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به اینکه ۱۱۹ طرح و پروژه در سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تصویب شد، گفت: باید کارگروه پیگیری مصوبات سفر در استان تشکیل شود تا اعتبار مورد نیاز تامین شود.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر تعیین اعتبار ۱۲۰ هزار میلیارد ریالی برای اجرا و تکمیل این پروژه‌ها، قریب به ۱۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات به استان اختصاص خواهد یافت.

مغروری اظهار داشت: اعتبارات مصوب شده غالبا در حوزه کشاورزی، راه و بهداشت و درمان بوده که بیانگر توجه ویژه هیئت دولت به این حوزه‌هاست.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان ها خاطر نشان کرد: تکمیل پروژه جاده بجنورد به جنگل گلستان، فرودگاه بجنورد و راه‌های روستایی از مهمترین پروژه‌های حوزه راه و بیمارستان راز و جرکلان و آشخانه از پروژهای مهم حوزه بهداشت و درمان به شمار می‌رود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد افزود: برای رونق کشاورزی استان در بخش‌های آب و خاکٰ از جمله سامانه‌های آبیاری نوین و طرح‌های آبخیزداری، توسعه زیر ساخت‌های مجتمع‌های گلخانه‌ای و دامپروری، آبرسانی به خانوارهای عشایری و مرمت ایل‌راه‌ها و سایر موارد نیز اعتباری ۴۹ هزار میلیارد ریالی در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی