نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان ها خبر داد: نارضایتی مردم زلزله زده از وضعیت اسکان در بندر چارک
شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
عبدالله پرواز

پرواز در خصوص زلزله صبح امروز استان هرمزگان، گفت: این زمین لرزه در چارک، بندر لنگه و مناطق اطراف و حتی در شهر بندرعباس هم احساس شده است و تا الان خسارت جانی ناشی از آن گزارش نشده است.

عبدالله پرواز نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها در خصوص زمین لرزه صبح امروز این استان در بندر چارک، گفت: گزارش بروز خسارت جانی در زمین لرزه پنج و ۶ دهم ریشتری بندر چارک تا این لحظه به ثبت نرسیده و اما آسیب و تخریب منازل مسکونی زیاد بوده است.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون در این حادثه کشته نداشتیم هر چند تعدادی از مردم بیرون از خانه اسکان دارند و با کمبود چادر مواجه هستند که با توجه به گرمای هوا وضعیت اسکان آن ها مناسب نیست و خدمات دهی در حوزه اسکان بسیار ضعیف است.

پرواز خاطرنشان کرد: تعدادی از خانه ها آسیب دیده و وقوع پس لرزه ها باعث شده، مردم وارد خانه های خود نشوند و تعداد چادر برای اسکان موقت مردم بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد:این زمین لرزه در چارک، بندر لنگه و مناطق اطراف و حتی در شهر بندرعباس هم احساس شده است و تا الان خسارت جانی ناشی از آن گزارش نشده است.

به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک، دانشگاه تهران، زمین لرزه با قدرت پنج و ۶ دهم ریشتر در ساعت هشت و هفت دقیقه و ۱۲ ثانیه امروز بندر چارک از توابع شهرستان بندر لنگه را لرزاند.

کانون این زمین لرزه در فاصله ۲۴ کیلومتری بندر چارک، ۲۶ کیلومتری جزیره کیش و ۵۶ کیلومتری جناح بوده است.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی