آیت الله نورمفیدی در دیدار با رئیس شورای عالی استان ها عنوان کرد: رسیدن به جایگاه واقعی شوراها نیازمند باور پذیری اعضای شورا
چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
آیت الله نورمفیدی

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: شوراها برای رسیدن به جایگاه واقعی خود نیازمند باور پذیر اعضا هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با پرویز سروری رییس شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: شوراهای شهر و روستا با وجود برخورداری از جمعیت افزون بر ۱۲۰ هزار نفری و داشتن اختیارات قانونی زیاد هنوز جایگاه خود را در مسر رسیدن به توسعه پیدا نکرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه شوراها می توانند قدرت و کارایی بسیار بیشتری نسبت به امروز داشته باشند، ادامه داد: اما رسیدن به این چشم انداز نیازمند باورپذیری اعضا است.

 

وی افزود: شوراها می‌توانند به امور بخش‌ها، روستاها، شهرها، شهرستان‌ها و استان‌ها نظارت کنند و حل مشکلات را از مسئولین مربوطه مطالبه کنند.

 

امام جمعه گرگان ادامه داد: پیشبرد برنامه‌های مختلف شوراها در ابعاد گوناگون نیازمند همکاری مردم است و نمایندگان پارلمان محلی با همکاری همگانی می توانند مشکلات را برطرف کنند.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: اعضای شوراها باید در ابتدا حدود اختیارات قانونی خود را بشناسند و با جایگاهی که قانون اساسی برای آنها در نظر گرفته آشنا شوند.

 

نخستین نشست روسای شوراهای اسلامی استان‌های کشور از صبح امروز چهارشنبه با حضور پرویز سروری رئيس شورای عالی استان‌ها و نایب رئيس شورای اسلامی شهر تهران، در گرگان مرکز استان گلستان آغاز بکار کرد.

 

در این نشست دو روزه، رییسان شوراهای اسلامی ۳۱ استان کشور به همراه اعضای هیات رییسه شورای عالی استان‌ها و همچنین مدیرکل دفتر امور شوراهای شهر و روستای وزارت کشور حضور دارند.

 

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی