رییس شورای اسلامی استان گلستان: نخستین اجلاس روسای شوراهای اسلامی استان‌های کشور در گلستان برگزار می‌شود
يکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
بصیرنیا

علی اکبر بصیرنیا در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نخستین اجلاس روسای شوراهای اسلامی استان‌های سراسر کشور در تاریخ ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت در گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، علی اکبر بصیرنیا در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اولین اجلاسیه روسای شوراهای اسلامی استان‌های سراسر کشور در تاریخ ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه جاری در گلستان برگزار می‌شود.

رییس شورای اسلامی گلستان ادامه داد: برای نخستین بار شوراهای اسلامی استان‌ها ردیف اعتباری دریافت کرده است و امیدواریم با این اعتبارات بتوانیم به شوراهای شهرستان کمک کنیم.

وی افزود: این اجلاس با حضور پرویز سروری رئیس شورای عالی استان ها، معاون امور عمرانی وزیر کشور، نمایندگان مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهرستان‌های گلستان برگزار می‌شود.

بصیر نیا تصریح کرد: این اجلاسیه در قالب سه همایش در شهرستان‌های گرگان و گنبد و همراه با دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی دیدار با خانواده شهدا، حضور مسئولان کشوری در شبکه استانی، دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان و بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان را از برنامه‌های این اجلاس برشمرد.‌

بصیرنیا هدف از برگزاری اجلاس را تبادل تجربه بین اعضای شوراهای اسلامی سراسر استان اعلام کرد و افزود: اعضای شورای اسلامی استان، مشکلات و راهکار مسائل شهری را در قالب طرح به شورای استان ارسال می‌کنند و سپس شورای استان طرح‌ها را به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کند.

رییس شورای اسلامی استان ادامه داد: انتخاب اعضای شوراها به صورت تخصصی نبوده و همین امر موجب شده تا اعضا، شناخت کافی به قوانین و تصمیمات شوراها نداشته باشند، از این روی باید آموزش سرلوحه کار شوراها قرار گیرد.

وی گفت: در استان گلستان سه هزار و ۲۲۸ نفر عضو شورای روستا، ۱۷۵ نفر شورای شهر، ۷۴ نفر شورای شهرستان، ۱۳۵ نفر شورای بخش و ۱۴ نفر شورای استان هستند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی