نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در دیدار با رئیس شورای عالی استان‌ها: شوراها، پشتوانه قوی برای نظام هستند
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در دیدار با رئیس شورای عالی استان‌ها و جمعی از اعضای شورای اسلامی استان هرمزگان، با اشاره به نقش و اهمیت شوراها و مجموعه شورای عالی استان‌ها، گفت: شوراها، پشتوانه قوی برای نظام هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در دیدار با پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها و جمعی از اعضای شورای استان‌ هرمزگان با اشاره به اهمیت نقش شوراها در شناسایی نیروهای توانمند استان‌ها، گفت: شوراها و شورای عالی استان‌ها، کمک می‌کنند تا نیروهای نخبه و توانمندی که در شهرها و استان‌ها بعضاً دیده نمی‌شوند، مطرح شوند و بتوانند توانایی خود را از بخش به شهرستان، از شهرستان به استان و از استان به کشور بروز داده و این‌گونه سهم استان‌ها در تصمیم‌گیری‌های‌ کلان کشور نیز بالا  می‌رود.

وی با بیان این نکته که ساز و کاری باید دیده شود تا شورای عالی استان‌ها بتواند، جایگاه خود را در عرصه تصمیم‌گیری‌ها ایفا کند، افزود: مصوباتی هستند که بر خلاف قانون هم نیست اما در شورای شهر به چالش می‌خورد یا که شورای استان می‌تواند آن را حل کند یا در استان مشکل بشود آن را حل و فصل کرد که شورای عالی استان‌ها، ورود می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، اظهار داشت: قوه عاقله و خرد جمعی را باید افزایش دهیم و سطح مصوبات شوراها را نیز باید تقویت کنیم تا شوراها جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با اشاره به اینکه شوراها نهاد بسیار ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی است، گفت: شوراها حلقه اتصال مردم با حاکمیت هستند و پشتوانه قوی نظام محسوب می‌شوند و به هیچ وجه نباید آن را دست کم گرفت.

امام جمعه بندرعباس در خصوص اهمیت شوراها، افزود: هیچ مجموعه‌ای را تا به این اندازه به لحاظ کمی و کیفی نمی‌توان در ارکان نظام پیدا کنیم که هم مردم‌نهاد باشد و هم به لحاظ قانون متصل به حاکمیت و این نقطه قوتی بزرگی محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با قدردانی از اعضای شورای استان هرمزگان، آن‌ها را نیروهای نام‌آشنا، انقلابی و ارزشمندی دانست و در پایان ابراز امیدواری کرد تا شورای عالی استان‌ها بتواند به جایگاه اصلی خودش دست پیدا کند و نقش خود در هدایت شوراهای پایین دست و حل مشکلات این شوراها و مردم ایفا کند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی