نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها مطرح کرد: ورود قوه قضائیه به پرونده پتروشیمی گلستان
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
سید علی اکبر حسینی

حسینی با اشاره به معطلی پانزده ساله پروژه پتروشیمی گلستان و به سرانجام نرسیدن آن، بیان کرد: قوه قضائیه به این موضوع ورود کرده و بارقه امید در دل مردم و سهامداران ایجاد شده است.

سید علی اکبر حسینی نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به پانزده ساله شدن بلاتکلیفی سهامداران پتروشیمی گلستان گفت: این پروژه در اوایل شروع به کار دولت نهم در راستای انتفاع مردم و دولت کلنگ زده شد و حدود نود هزار گلستانی، 47 میلیارد تومان سهام آن را  خریداری کردند اما در این پانزده سال تنها 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: قرار بود استان گلستان، عسلویه شمال ایران شود و قرار بود این مجتمع تولیدی، ۶۷۷ هزار تن آمونیاک ، ۱۰۷۳ هزار تن اوره و 130 هزار تن نیاز کود شیمیایی بخش کشاورزی را تامین کند اما مدیران دولت ها در این سال ها فقط وعده دادند و البته امیدواریم در دولت جدید این رویه اصلاح شود و اتفاقات خوبی برای پتروشیمی گلستان بیفتد.

نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها،  عدم وجود بخش خصوصی توانمند در استان ، کافی نبودن اعتبارات، مشکلات حقوقی و عدم همراهی سهامداران عمده را از مشکلات اساسی این پتروشیمی برشمرد و بیان کرد: در سال 1395 تمامی مجوزها اخذ شده باطل و مدیران عالی وقت استان اعلام کردند که این طرح توجیه اقتصادی ندارد.

حسینی سفر اخیر حجت الاسلام محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه به استان گلستان را باعث به وجود آمدن بارقه امید در دل سهامداران پتروشیمی گلستان دانست و اضافه کرد: با دستور ایشان، قوه قضائیه به پرونده پتروشیمی گلستان ورود کرده و با روی کارآمدن مدیران جدید در استان و با رویکرد مثبت دولت سیزدهم به این پروژه بسیار امید داریم تا بزرگترین پروژه اقتصادی استان گلستان پس از سال ها به نتیجه برسد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی