رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری: حساسیت ها در مهار ویروس کرونا مانند اسفند سال گذشته باشد
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
رئیسی

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: جامعه شورایی می توانند با توجه به ارتباطی که با مردم دارند در طرح بسیاری از موارد از جمله تشریح مسائل سخت و بحرانی که مملکت با آن روبروست نقش مهمی را ایفا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها فرهاد رئیسی دهکردی در جلسه هیات رئیسه این شورا با اشاره به اینکه یک ویروس خانمان برانداز که هر روز جان مجموعه ای از مردم را می گیرد گریبانگیر جامعه شده است گفت: جامعه شورایی می توانند با توجه به ارتباطی که با مردم داشته در طرح بسیاری از موارد از جمله تشریح مسائل سخت و بحرانی که مملکت با آن روبروست نقش مهمی را ایفا و در جهت ایستادگی مردم در مقابل بسیاری از ناملایمات با توجه به شرایط حاکم در جامعه در حفظ آرامش و اعتمادی که مردم  به آن نیاز دارند همکاری نمایند. لذا شوراهای اسلامی در انتقال مشکلات مردمی به دستگاه های دولتی اقدام  و مشکلات مردمی را مرتفع کنند.

رئیسی دهکردی خاطر نشان کرد: امیدواریم با تشکیل ستاد مرکزی استانی مقابله با کرونا، این ستاد به جمع بندی رسیده و تصمیماتی واقع بینانه و قابل اجرا اتخاذ نماید  بگو نه ای که اگر قرار بر قرنطینه شد برنامه ریزی هایی از قبل بعمل آمده باشد.

رئیس شورای اسلامی استان با اشاره به وضعیت معیشتی مردم گفت: قریب به 60 درصد جامعه جهت گذران زندگی باید وارد بازار کار شوند لذا ستاد کرونا بمنظور قرنطینه تصمیماتی را اتخاذ کند که واقع بینانه باشد و همچنین مدیریت شهری در اجرای مصوبات ستاد کرونا همراهی و همدلی نمایند و در توجیه مردم نیز کوشا بوده بگونه ای که تعطیلی آرامستان ها و پارک ها و ... را به یک فرهنگ در دوران کرونا  تبدیل کند.. 

وی در جهت حمایت اقتصادی از اقشار آسیب پذیر خاطر نشان کرد: دولت باید تصمیمی اصولی در جهت رفع مشکل این قشر اتخاذ کرده لذا تعطیلی بازار نباید بگونه ای باشد که کاسب در پرداخت اقساط وام ، اجاره مغازه و .... درمانده شود.

رئیسی دهکردی اذعان داشت: مملک در شرایط جنگی می باشد که در همین راستا شوراهای اسلامی حساسیت های موجود را با مردم و اصحاب رسانه و خبرنگاران مطرح کرده. باید شرایط جامعه در همه زمینه ها از  جمله توزیع و دوخت ماسک، ضد عفونی معابر و سرویس های حمل و نقل شهری و کمک های مومنانه بسان اسفندماه سال گذشته شود، همچنین در مباحث حمایتی کسبه نیز تصمیماتی گرفته شود که اگر به قرنطینه رسیدیم پیش مقدمات فراهم باشد. 

رئیس شورای اسلامی استان از کلیه شوراهای اسلامی شهرها و روستاها خواستار شد که هرگونه تصمیم و مصوبه شورا با توجیه اقتصادی مردم باشد از جمله عوارض، تعرفه ها و غیره و در عین حال که شهرداری های شهرهای بزرگ با پول مردم می چرخد مدیریت شهری نیز به دنبال منافع اقتصادی پایدار برای شهرها  باشند و تصمیماتی اتخاد گردد که فشاری بر مردم وارد ننماید.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی