نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان ها خبر داد اعلام آمادگی صندوق کارآفرینی امید برای تشکیل صندوق تخصصی تولید زعفران
يکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
علی محمد اله یاری

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: صندوق کارآفرینی امید ظرفیت های فراوانی دارد که می توان با توسعه همکاری ها در جهت جهش تولید گام های ارزشمندی برداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، در حاشیه سی و پنجمین اجلاس شورای عالی استان‌ها علی محمد اله یاری رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی در نشستی با نوراله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: در آینده ای نزدیک همکاری های سازنده و راهبردی در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت ها و امکانات صندوق کارآفرینی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در زمینه کشاورزی و محصولات مهم و استراتژیکی مانند پسته، زیره و زعفران باید تمهیدات لازم اتخاذ گردد. در همین راستا صندوق کارآفرینی آمادگی تشکیل صندوق تخصصی تولید زعفران با مشارکت ذینفعان دارد به این شکل که 30 درصد از اعتبار را صندوق کارآفرینی تامین کنند و مابقی را فعالان حوزه زعفران تامین کنند با مدیریت خودشان تا کشاورزان بتوانند در زمان نیاز به گردش نقدینگی از این منبع استفاده کنند و مجبور نشوند محصول خود را به دلیل نیاز به نقدینگی به قیمت پایین تر بفروشند.

این عضو شورای عالی استان ها تاکید کرد: در مورد همکاری صندوق کارآفرینی با صنوف این امکان وجود دارد که در محل صنوف مخصوصا صنوف خُرد دستگاه های کارت خوان نصب شود و فعالان صنف از محل کارکرد آن بتوانند تسهیلات بسیار کم بهره دریافت کرده و کسب و کار خود را توسعه دهند.

اله یاری بیان کرد: همچنین در روستاها می توان با محوریت اهالی روستا که مورد آموزش های خاص قرار می گیرند، صندوق های مالی خرد محلی تشکیل داد و خط اعتباری آن به وسیله صندوق کارآفرینی تامین شود و از این محل منابع مالی در اختیار روستائیان قرار گیرد تا زنجیره تولید و چرخش اقتصادی در روستا بهتر و بیشتر انجام شود.

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی افزود: با روند ذکر شده تا کنون این صندوق های مالی در 2 هزار و470  روستای کشور راه اندازی شده و امسال قرار است که تا 5 هزار صندوق این تعداد افزایش یابد.

وی تصریح کرد: صندوق کار آفرینی آمادگی دارد با انجام توافق با شهرداری ها در خصوص تامین مالی پروژهای  شهری همکاری نماید.

نماینده خراسان رضوی در شورای عالی استان ها ادامه داد: به جهت بررسی راهکارهای افزایش همکاری صندوق کار آفرینی در شهرها و روستاها از مدیر عامل صندوق کارآفرینی برای حضور در استان خراسان رضوی دعوت گردید تا بتوانیم از نزدیک به تبیین پیشنهادها و حل چالش های کنونی بپردازیم و از ظرفیت های صندوق کارآفرینی در جهت پیش‌برد جهش تولید بهره ببریم.

پایان پیام/1

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی