دیدار جمعی نمایندگان تهران در شورای عالی استان ها با نماینده ولی فقیه و استاندار کرمان
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
دیدار چمران با استاندار و نماینده ولی فقیه

پرویز سروری و احمد صادقی نمایندگان استان تهران در شورای عالی استان ها در بیت الزهرای کرمان موقوفه شهید سلیمانی با امام جمعه و استاندار کرمان دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی ،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این دیدار گفت: اتفاقی که در استان رقم خورد زوایای وجودی شهید سلیمانی را بیشتر نمایان کرد و در صحنه عمل محسوس است.


وی در ادامه افزود: نگاه اول شهید سلیمانی یک نگاه نظامی است و ابتکاری که شهید سلیمانی در جبهه مقاومت به خرج داد منسجم کردن نیروهای مقاومت در کشورهای سوریه و لبنان بود که همه ماموریت ها به خوبی در این کشورها در حال انجام بوده و هست.


وی در ادامه توضیح داد: تاثیرات شهید سلیمانی در حوزه فرهنگ نیز بوده و در انفجار کرمان به وضوح شاهد بودیم که عمق محبوبیت شهید سلیمانی و اسوه و الگو بودن او در جامعه و در همه زوایای زندگی مردم اثر مثبت گذاشته است تا جایی که ۱۴ نفر از شهدای گلزار اهل سنت و افغانی و مقید به شهید سلیمانی بودند و خون سنی و شیعه را در کنار هم قرار داد که نشان دهنده اثر فرهنگی شخصیت تربیت شده دینی شهید سلیمانی است .


مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این دیدار با تسلیت حادثه تروریستی گلزار گفت: شاید تا بحال کسی شهادت را بعنوان عمل فرهنگی در جامعه بیان نکرده است ولی با نگاه دقیق تر به مسائل دینی متوجه می شویم که شهادت و قیام امام حسین(ع) نیز  یک حرکت فرهنگی بوده که قرن ها در کشورهای اسلامی وجود دارد و فرهنگ شهادت و شهادت طلبی را از امام حسین(ع) به ارث برده ایم.


وی در ادامه با اشاره به سخن شهید سلیمانی که «ما ملت امام حسینیم،ما ملت شهادتیم» افزود: شهادت حرکتی فرهنگی و ماندگار و اثرگذار است که آن را بیش از ۱۴۰۰ سال از شهادت امام حسین در سراسر کشورهای اسلامی شاهدیم و هر چه جلوتر می رود اثرات آن عمیق تر می شود.

 

استاندار کرمان نیز  در این نشست در خصوص نحوه وقوع حادثه تروریستی گلزار شهدا توضیحاتی بیان کرد و در ادامه به بیان خاطراتی از رشادت های شهید سلیمانی و اقدامات ارزشمند ایشان در منطقه،پرداخت.


گفتنی است در این دیدار خانواده شهید قاسم سلیمانی و همچنین پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور،معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیر کل روابط عمومی استانداری و اعضای شورای  اسلامی شهر و شهردار کرمان نیز حضور داشتند.
پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی