نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها: تولید و گردشگری محور توسعه و پیشرفت کشور است/ ایجاد مراکز مطالعاتی صنعتی و گردشگری در شهرستان‌ها و مناطق مستعد، ضروری‌ است
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
ساریخانی

ساریخانی گفت: ایجاد مرکز تحقیقاتی و مطالعاتی صنعتی و گردشگری در بعضی از شهرها و روستاهای که زمینه های صنعتی و گردشگری دارند می تواند در رونق اقتصادی و شکوفایی کشور اثر گذار باشد.

سینا ساریخانی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها در مورد توسعه و فرآیندهای آن، گفت: رمز موفقیت و رونق اقتصاد کشور و رسیدن به درآمد پایدار، در گرو همکاری و تعامل دولت با مردم و حمایت همه جانبه نیروهای سیاسی، اجتماعی، نهادها و سازمان‌ها از سرمایه گذاران و بخش خصوصی است.

وی افزود: مردمی سازی اقتصاد، نیازمند زمینه سازی و ظرفیت سازی دولت است. اگر مسؤلان و مدیران به‌طور شفاف ابعاد، مسائل و مشکلات صنعت تولید و صنعت گردشگری را برای مردم بازگو و تبیین کنند، مردم و سرمایه‌گذاران بهتر می‌توانند تصمیم‌گیری کنند و با اعتماد و انگیزه بهتری وارد فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی شوند.

عضو شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: رشد و بهبود اقتصادی می تواند بسیاری از مسائل و معضلات اجتماعی و اقتصادی از جمله فاصله طبقاتی، ناامیدی، خودکشی، گرانی مسکن، بیکاری، فقر، اعتیاد را کاهش دهد.

ساریخانی خاطرنشان کرد: آنچه که مهم است برطرف کردن موانع صنعت تولیدی و گردشگری و باور کردن ظرفیت مردم و سرمایه‌گذار در کشور است. مدیریت و نبض اقتصاد کشور باید در دستان مردم باشد تا فرصت‌های ویژه اجتماعی و اقتصادی برای همگان ایجاد شود.

وی تصریح کرد: اگر اعتماد، امید، آرامش‌خاطر، انگیزه و روحیه در سرمایه‌گذاران و صنعتگران ایجاد شود، قطعاً وضعیت اقتصادی کشور رشد صعودی به خود خواهد گرفت.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها بیان کرد: صنایع تولیدی و صنعت گردشگری در بعضی از شهرها و روستاهای کشور مغفول مانده و یا در بعضی از مناطق کشور متمرکز شده و تاکنون به جایگاه واقعی خود دست نیافته است. با توجه به اهمیت موضوع، هدف اصلی، رشد، ارزیابی و تقویت صنایع تولیدی و جاذبه های گردشگری کشور است که می توان با مطالعات تخصصی، برنامه‌ریزی، مدیریت و نظارت صحیح، متناسب با ویژگی‌های طبیعی و تاریخی مناطق، راهی به سوی توسعه پایدار انجام داد.

ساریخانی عنوان کرد: ایجاد مرکز تحقیقاتی و مطالعاتی صنعتی و گردشگری در بعضی از شهرها و روستاهای که زمینه های صنعتی و گردشگری دارند می تواند در رونق اقتصادی و شکوفایی کشور اثر گذار باشد.

وی در پابان،گفت: با توجه به اینکه در سند چشم‌انداز و آمایش کشور صنایع تولیدی و تبدیلی و صنعت گردشگری در اولویت اول در نظر گرفته‌ شده است، وجود چنین مرکزی می‌تواند در توسعه کیفی و کمی صنعت و گردشگری در کشور تأثیر بسزایی داشته باشد.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی