نماینده شورای عالی استان‌ها در حوزه وزارت آموزش و پرورش: دریافت هزینه 2 میلیون و 850 هزار تومانی برای ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام معلم غیر منطقی است
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
احمدی زاده

احمدی زاده با انتقاد از دریافت هزینه 2 میلیون و 850 هزار تومانی برای ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام معلم گفت: در آزمون‌های استخدامی نباید نگاه درآمدزایانه باشد، بلکه باید بخشی از هزینه‌ها جبران شود.

احمد احمدی زاده نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها و نماینده شورای عالی استان‌ها در حوزه وزارت آموزش و پرورش، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با قدردانی از برگزاری همایش روز ملی شوراها و گرامیداشت روز معلم و کارگر که از سوی ارگان‌ها و نهادهای مختلف برگزار شد، گفت: خوشبختانه امسال بزرگداشت‌ها و همایش‌های خوبی برای گرامیداشت روز شوراها و مقام معلم و کارگر برگزار شد که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام معلم گفت: نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار ابتدای اردیبهشت 1403 اعلام شد و پذیرفته‌شدگان در مرحله اولیه باید در مراحل ارزیابی تکمیلی، معاینات پزشکی و گزینش شرکت کنند.

احمدی زاده تصریح کرد: بر اساس اعلام آموزش و پرورش قرار است 28 هزار نفر جذب شوند و برای آزمون 3 برابر ظرفیت دعوت می‌کنند. برای ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام معلم از هر شرکت کننده 2 میلیون و 850 هزار تومان دریافت می شود که هزینه سنگینی است.

نماینده شورای عالی استان‌ها در حوزه وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: وزارت آموزش و پرورش برای سال 1403، تعداد 3 آزمون استخدامی دیگر برگزار می‌کند؛ در آزمون استخدامی ویژه شغل آموزگار ابتدایی 28 هزار نفر، در آزمون استخدام دبیر و هنرآموز 24 هزار و 961 نفر و در آزمون استخدام مشاغل کیفیت بخش (مشاور، مربی پرورشی، مربی بهداشت و معلم ورزش) 19 هزار و 179 نفر استخدام می‌شوند. با این حساب آموزش و پرورش در سال جاری، بیش از 72 هزار نفر معلم برای مدارس کشور استخدام می‌کند.

احمدی زاده با بیان اینکه برای مرحله اول آزمون هم شرکت کنندگان پول پرداخت کرده‌اند، افزود: براساس داده‌های انتشار یافته در دفترچه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، هزینه ثبت‌نام در این آزمون‌ها 368 هزار تومان بود و درآمدی حدود 500 میلیارد تومان از محل برگزاری این آزمون‌ها نصیب وزارت آموزش و پرورش شد.

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه شرکت کنندگان عمدتا بیکار و جویای کار هستند، تصریح کرد: افراد جویای کار ممکن است سالی چندبار در آزمون‌های استخدامی شرکت کنند و برای هر آزمون باید مبلغی را هزینه کند و اگر قرار باشد در هر آزمون چنین مبالغی هزینه کنند که باید متوسل به دریافت وام شوند.

نماینده شورای عالی استان‌ها در حوزه وزارت آموزش و پرورشبا بیان اینکه نفس دریافت هزینه برای آزمون‌‎های استخدامی، تنها برای جبران هزینه‌هاست، گفت: نباید آزمون‌ها را به چشم درآمدزایی دید و هزینه‌ها نباید طوری طراحی شود که به فرد جویای کار فشار اقتصادی وارد کند.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: بسیاری به این شیوه برگزاری انتقاد دارند و شرکت کنندگان از این وضعیت ناراضی هستند، از این رو آموزش و پرورش و دولت باید فکری به حال این وضعیت بکنند.

احمدی زاده ادامه داد: برخی از معلمان استخدام شده هم شکایت داشتند که بخشی از حقوق آن‌ها به بهانه پرداخت هزینه‌ها کسر شده است.

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان ها در پایان، عنوان کرد: این وضعیت باید اصلاح شود و مبلغ هزینه‌های وزارت خانه از راه دیگری تامین شود. حقوق معلمان به نسبت تورم کم است و شرکت کنندگان نیز معمولا بیکار هستند و این هزینه‌ها برای این افراد سنگین است.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی