خارایی درخواست کرد: جنوب کرمان سهمیه جداگانه ای در پذیرش دانشگاه فرهنگیان داشته باشد
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
خارایی

نماینده استان کرمان در شورای عالی استانها، گفت: خانواده‌ها و دانش‌آموزان شکایت خود را نزد ما مطرح کرده و نگران آینده فرزندانشان هستند و امیدوارم مسئولان سهمیه جداگانه‌ای از استان در کنکور و دانشگاه فرهنگیان به جنوب کرمان اختصاص دهند چرا که این بخش، دچار محرومیت‌های بیشتری است.

خداداد خارایی نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به اعلام نتایج کنکور، گفت: عدالت آموزشی در استان کرمان به ویژه جنوب این استان، بیشتر مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: بسیاری از دانش‌آموزانی که در کنکور امسال و با نمره تراز خوب به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت شده بودند، در فهرست نهایی پذیرفته‌شدگان نبودند و از مسئولان ذی‌ربط درخواست دارم تا به این موضوع رسیدگی کنند.

عضو شورای عالی استان‌ها ادامه داد: خانواده‌ها و دانش‌آموزان شکایت خود را نزد ما مطرح کرده و نگران آینده فرزندانشان هستند و امیدوارم مسئولان سهمیه جداگانه‌ای از استان در کنکور و دانشگاه فرهنگیان به جنوب کرمان اختصاص دهند چرا که این بخش، دچار محرومیت‌های بیشتری است.

خارایی در بخش دیگری از گفت‌وگو با قدردانی از نیروی انتظامی، از سردار رادان فرمانده فراجا درخواست کرد تا از لحاظ لجستیکی و پشتیبانی، امکانات بیشتری در اختیار نیروی انتظامی جنوب کرمان قرار گرفته شود.

وی از عدم پرداخت مطالبات گندمکاران در جنوب کرمان نیز گلایه کرد و خاطرنشان ساخت: برخی کشاورزان به فکر تغییر کشت افتاده اند و از قوه قضائیه می خواهم تا سازمان برنامه و بودجه را مکلف کند که این مطالبات هر چه سریعتر پرداخت شود.

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها در پایان، گفت: از هیئت دولت تشکر میکنم که با پیگیری و نامه‌نگاری که از سوی رئیس شورای عالی استان‌ها صورت گرفت، مبلغ ۱۵ میلیون تومان به هر خانوار جهت خرید کنتور گاز با ضمانت یارانه ای خود خانوار در جنوب کرمان اختصاص داده شد.

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی