نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها: عدم پرداخت مطالبات گندمکاران، باعث دلسردی کشاورزان شده است/ دولت به وعده‌های خود عمل کند
سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
حسینی

حسینی گفت: عدم پرداخت به موقع پول گندمکاران باعث دلسردی و کاهش انگیزه کشاورزان شده است و برخی از آن ها به فکر تغییر کشت از گندم به محصولات دیگر هستند.

سید علی اکبر حسینی نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با گلایه از عدم پرداخت مطالبات گندمکاران، گفت: در حالی که طبق قانون پول کشاورز تا 24 ساعت پس از تحویل گندم، باید پرداخت شود اما پول برخی گندمکاران 5 ماه است، داده نشده است و وعده ها تاکنون بی ثمر بوده است.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی در 17 مرداد 1402 اعلام کرد که پول گندمکاران تا آخر شهریور تسویه کامل خواهد شد، رئیس سازمان برنامه و بودجه هم مدتی قبل گفته بود که پول گندمکاران تا یک هفته دیگر تسویه می‌شود، اما هزار وعده خوبان یکی وفا نکند. 

عضو کمیسیون انرژی، صنعت، معدن و کشاورزی شورای عالی استان ها، اظهار داشت: بر اساس تبصره دو قانون قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، شرکت بازرگانی دولتی و سازمان مرکزی تعاون روستایی موظفند نهایتا 24 ساعت پس از تحویل گندم، پول کشاورزان را بپردازند. کشاورزان مبالغ بسیاری را صرف هزینه هایی چون کود و بذر و سم و غیره کرده اند و وام و قرض گرفته اند اما اکنون دستشان خالی مانده است.

حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: عدم پرداخت به موقع پول گندمکاران باعث دلسردی و کاهش انگیزه کشاورزان شده است و برخی از آن ها به فکر تغییر کشت از گندم به محصولات دیگر هستند و این در حالی است که گندمکاران کشور امسال با تولید کافی گندم اتفاق بزرگی را رقم زدند و خودکفایی در تولید گندم نان را به ارمغان آوردند.

وی در پایان با تأکید بر پرداخت هر چه سریع تر مطالبات گندمکاران، تصریح کرد: امنیت غذایی از مولفه های مهم و تاثیرگذاری است که کشاورزان نقش به سزایی در ایجاد آن دارند و شایسته است به حق و حقوق این قشر و به ویژه مطالبات گندمکاران اهمیت بیشتری داده شود و مسئولان به وعده های خود پایبند باشند تا کشاورز نیز دلگرمی برای ادامه فعالیت داشته باشد.

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی