نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها: با ثبت جهانی هگمتانه، همدان بیش از پیش در مسیر توسعه قرار می گیرد
شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
شیرمحمدی

شیرمحمدی گفت:  با ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» به عنوان  اثر بیست و هفتم ایران در سازمان ملی یونسکو، نام همدان در سامانه جهانی یونسکو درج شده و گردشگران بین‌المللی همدان را بیش از پیش می‌شناسند.

علی شیرمحمدی نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها در مورد فرآیند ثبت جهانی شدن هگمتانه، گفت: قطعا با جهانی شدن هگمتانه توجه دنیا به همدان جلب می‌شود و هگمتانه باستانی که تاکنون آنطور که باید و شاید به جهانیان و حتی به ایرانیان معرفی نشده، جاذبه مهمی برای گردشگران خواهد بود.

وی افزود: جهانی شدن هر اثر، فرصتی بی‌نظیر برای دستیابی به اهداف مهمی مانند رشد متوازن و توسعه پایدار در بستر گردشگری است و با سرازیر شدن گردشگران برای بازدید از یک اثر که ثبت میراث جهانی شده، ممکن است زیرساخت‌های مقصد نیز در ابعاد اقامتی، پذیرایی، ارتباطی و جاده‌ای و حمل و نقل زمینی یا هوایی بهبود یابد و کسب و کارهای کوچک و بزرگ محلی مرتبط با خدمات گردشگری به این واسطه شکل گیرد و افزایش اشتغال را به همراه داشته باشد.

نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: با ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» به عنوان  اثر بیست و هفتم ایران در سازمان ملی یونسکو، نام همدان در سامانه جهانی یونسکو درج شده و گردشگران بین‌المللی همدان را بیش از پیش می‌شناسند.

شیرمحمدی در پایان با بیان اینکه یکی از ثمرات اقتصادی ثبت جهانی حضور گردشگران خارجی در همدان است، عنوان کرد: افزایش گردشگران خارجی سبب احیای فرودگاه در همدان نیز می‌شود.

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی