سخنگوی شورای عالی استان‌ها خبر داد: حضور رئیس قوه قضائیه در جلسه هم‌اندیشی شورای عالی استان‌ها / هجدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها پنجشنبه برگزار می‌شود
سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
سلیمان زاده

سلیمان زاده با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی شورای عالی استان‌ها و قوه قضائیه گفت: در راستای بررسی و طرح مسائل و موضوعات و دغدغه‌های شوراها رئیس قوه قضائیه در جلسه هم‌اندیشی شورای عالی استان‌ها حضور خواهند یافت.

ایرج سلیمان زاده سخنگوی شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به برگزاری جلسه هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها گفت: در این جلسه موضوعات مختلفی از جمله برگزاری جلسه هم‌اندیشی شورای عالی استان‌ها و قوه قضائیه و اجلاس پیش رو مطرح شد.

وی افزود: بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شد صبح فردا (چهارشنبه) جلسه هم‌اندیشی شورای عالی استان‌ها و قوه قضائیه برگزار و مسائل و مشکلات شوراها در این جلسه بررسی شود.

سلیمان زاده تصریح کرد: در جلسه امروز تصمیم گرفته شد ۵ نفر از نمایندگان شورای عالی استان‌ها به نیابت از کلیت مجموعه مسائل و مشکلات را مطرح کنند و از آنجایی بحث حقوقی مطرح است و مخاطب ما قوه قضائیه است، افرادی انتخاب شدند که در زمینه حقوقی و قانون تخصص دارند و می‌توانند به درستی نیازها و دغدغه‌های شوراها را مطرح کنند.

وی افزود: مسئله بعدی اعلام وصول طرح‌های « تشکیل کمیته‌ها و مجامع ملی ذیل شورای عالی استان‌ها» و «شیوه نامه تشکیل کمیته‌های ملی کمیسیون‌های تخصصی شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان‌های کشور» بود که از سوی مرکز آموزش و پژوهش شورای عالی استان‌ها ارائه شده است. 

سخنگوی شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: مسئله بعدی بررسی موضوع نحوه نظارت بر شوراهای استان و انتخاب اعضای کمیته انطباق مصوبات از میان اعضا، کارکنان و مشاوران (ماده ۲۵ دستورالعمل نحوه رسیدگی به طرح‌ها و لوایح موضوع ۳۰ آیین نامه داخلی شورای عالی استان‌ها) بود که در دستور جلسه قرار گرفت.

وی افزود: وظیفه کمیته انطباق این است که مصوباتی که از سوی شوراهای استان ارسال می‌شود را از نظر حقوقی بررسی کرده و تصویب کند. اعضای این کمیته هم باید از سوی کمیسیون حقوقی مشخص شود و در صحن شورای عالی استان‌ها تصویب گردد. 

سلیمان زاده تصریح کرد: بنابراین مقرر شد کمیسیون حقوقی این افراد را پیشنهاد کنند تا در صحن اجلاس مصوب شود.

نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها بیان کرد: در ادامه نیز در خصوص اجلاس صحبت شد و برنامه زمانبندی کمیسیون‌ها و اجلاس مشخص گردید.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها توضیح داد: بر اساس این زمان‌بندی مقرر شد فردا (چهارشنبه) بعد از جلسه هم‌اندیشی شورای عالی استان‌ها و قوه قضائیه، جلسات کمیسیون‌های هشتگانه شورای عالی استان‌ها برگزار شود.

وی افزود: همچنین پنجشنبه جلسه صحن شورای عالی استان‌ها برگزار می‌شود و ۴ نفر از اعضا نطق پیش از دستور خواهند داشت.

سلیمان زاده تشریح کرد: همچنین به پیشنهاد اینجانب مقرر شد گزارش عملکرد سالانه و ۴ ساله شورای عالی استان‌ها آماده و‌ منتشر شود که خوشبختانه از سوی هیئت رئیسه تصویب شد و مقرر گردید در دو قالب لوح فشرده و کتاب تهیه و منتشر گردد.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی