استاندار سیستان و بلوچستان: هیچ روستایی در سیستان و بلوچستان از آب هوتک‌ها استفاده نمی‌کنند
يکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
احمد علی موهبتی

موهبتی در جلسه شورای اداری سیستان و بلوچستان گفت: هیچ روستایی در سیستان و بلوچستان از آب هوتک‌ها استفاده نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در شورای اداری و جشنواره شهید رجایی اظهار کرد: هیچ روستایی در سیستان و بلوچستان از آب هوتک‌ها استفاده نمی‌کنند و کسانی که در بطری آب برای رئیس جمهوری ارسال می‌کنند به‌جای این کارها طرح سه فوریتی برای تخصیص اعتبار به بخش آب و راه این استان ارائه کنند.

این در حالی است که شه بخش گرگیج نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها در تاریخ 11 شهریور 1399 گفته بود که مردم روستاها منطقه دشتیاری بزرگ از آب هوتک­ها برای استفاده آشامیدنی و شست‌وشو استفاده می‌کنند.

گرگیج بابیان اینکه در هیچ کجای ایران نمی‌توان مردمی را یافت که محل مشترکی با حیوانات برای استفاده از آب آشامیدنی داشته باشند گفته بود: 405 روستا با جمعیت بیش از 200 هزار نفر در منطقه بزرگ دشتیاری از شبکه لوله‌کشی آب آشامیدنی بی‌بهره است.

وی استفاده از محل مشترک برای تامین آب آشامیدنی انسان و دام خطرناک توصیف کرده و بیان داشته بود: دیگر استفاده از آب کثیف و آلوده که محل مشترکی برای تامین آب انسان و حیوان است می‌تواند در بلندمدت بر سلامت مردم تأثیر بگذارد و حتی از رشد درست کودکان جلوگیری نماید یا عوارض دیگری داشته باشد.

پایان پیام/1

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی