نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها تأکید کرد: لزوم توسعه زیرساخت‌ها در راستای ارتقای گردشگری سلامت فارس
چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
بانشی

هاشم بانشی گفت: گردشگری سلامت یک گردشگری فرابخشی است و نیازمند توسعه‌ای همه جانبه است و ظرفیت گسترده شیراز در این زمینه ضرورتی انکار نشدنی را برای توسعه زیرساخت‌ها و سامان‌مندی گردشگری سلامت فارس ایجاد کرده است.

هاشم بانشی نماینده استان فارس در شورای عالی استانها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به ظرفیت این استان و شهر شیراز در حوزه گردشگری سلامت، گفت: جایگاه برجسته شیراز در برخورداری از پزشکان متخصص و امکانات درمانی سال‌هاست که تثبیت شده و زمینه‌ای ارزشمند برای رونق گردشگری سلامت فارس فراهم کرده است.

وی افزود: بر اساس آمارهایی که دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارائه کرده سالانه حدود ۱۴ هزار گردشگر خارجی به ویژه از کشورهای همسایه برای درمان به این شهر سفر می‌کنند و مطب‌ها و مراکز تشخیصی و مراکز درمانی شیراز ماهانه به طور میانگین یکهزار و ۵۰۰ نفر گردشگر را پذیرش می‌کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و روستایی شورای عالی استانها، اظهار داشت: باید به آمار گردشگرهای خارجی حوزه سلامت فارس جمعیت میلیونی جنوب کشور را نیز افزود که سالانه برای دریافت بسیاری از خدمات درمانی خود راهی شیراز می‌شوند که این ظرفیت گسترده، ضرورتی انکار نشدنی را برای توسعه زیرساخت‌ها و سامان‌مندی گردشگری سلامت فارس ایجاد کرده است.

بانشی خاطرنشان کرد: گردشگری سلامت یک گردشگری فرابخشی است و نیازمند توسعه‌ای همه جانبه است به‌گونه‌ای که ضمن فراهم شدن امکانات اقامتی و تشخیصی برای تسهیل در فرآیند درمان گردشگران، از سوء استفاده غیر قانونی برخی سودجویان نیز پیشگیری شود.

وی در پایان تصریح کرد: تلاش سازمان‌های مسئول در کمک به افزایش فعالیت شرکت‌های توریسم سلامت، تلاش برای سازماندهی این سفرها و کاهش واسطه‌گران شخصی اثر به سزایی در رشد بیشتر گردشگری سلامت در شیراز دارد. پروژه شهر سلامت شیراز که هم اکنون در دست ساخت می‌باشد، گام بلندی است که می‌تواند توریسم درمانی در این شهر را دگرگون سازد.

 

پایان پیام/

 

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی