نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها: با ایجاد آبگیر در دره‌ها می توان از وقوع سیل در آوج جلوگیری کرد
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
خمسه

خمسه گفت: منطقه آوج، کوهستانی است و می‌توان با ایجاد آبگیر در دره‌ها در مسیر روستاها از جاری شدن سیل به سمت روستاها جلوگیری کرد و علاوه بر آن آب کشاورزی و شرب را تأمین کرده و سطح آب‌های زیرزمینی نیز بالا می‌رود.

هادی خمسه نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به جاری شدن سیل هفته گذشته در این استان، گفت: سیل در شهرستان آوج خسارات بسیاری به مردم، کشاورزان و روستائیان وارد کرد.

وی افزود: منطقه آوج، کوهستانی است و می‌توان با ایجاد آبگیر در دره‌ها در مسیر روستاها از جاری شدن سیل به سمت روستاها جلوگیری کرد و علاوه بر آن آب کشاورزی و شرب را تأمین کرده و سطح آب‌های زیرزمینی نیز بالا می‌رود.

عضو شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: عدم مدیریت مناسب در موضوع آب، سبب ایجاد بحران در استان قزوین شده است در حالی که باران که یک نعمت الهی است اگر درست مدیریت شود هم به معیشت کشاورزان کمک می‌کند، هم از جاری شدن سیل جلوگیری می‌کند.

خمسه خاطرنشان کرد: بر اثر سیل در سال‌های گذشته ۵ نفر را در آوج از دست دادیم و اگر می‌خواهیم از تکرار این فجایع جلوگیری کنیم، بهترین راه‌حل ایجاد آبگیر است. وی ادامه داد: برای مثال شهر آوج از لحاظ بارندگی مشکلی ندارد و باران به اندازه کافی می‌بارد اما متأسفانه ۸۰ درصد آن به صورت سیل از آوج خارج می‌شود و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها بیان داشت: از وزیر محترم نیرو و جهاد کشاورزی انتظار است تا با نگاه ویژه به این موضوع نگاه کنند و اقدامات لازم برای ایجاد سدهای کوچک و آبگیر بر دره‌های کوهستانی آوج صورت گیرد چرا که مردم از این وضعیت به حق گلایه دارند و با مدیریت منابع آبی میتوانیم بر کم آبی فائق آییم.

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی