نماینده استان کرمان در شورای عالی استان ها: سد نسا بم برای تکمیل نیاز به ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد
چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
عباس زاده

عباس زاده گفت: سد نسا بم تاکنون ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی تصفیه‌خانه و ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی در خط انتقال آب داشته و برای تکمیل نیاز به ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که امیدواریم هر چه زودتر این اعتبار محقق شود.

علیرضا عباس‌زاده نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به آخرین وضعیت سدهای نسا و جیرفت، گفت: در صورت بهره‌برداری کامل از سد نسا که در ۸۰ کیلومتری شهر بم قرار دارد، مشکلات آب شرب شهرهای بم و بروات تا حدود زیادی مرتفع خواهد شد.

وی افزود: سد نسا بم نخستین و بزرگترین سد سنگریزه‌ای با رویه بتنی در ایران است. حجم مفید مخزن سد ۱۶۸ میلیون متر مکعب و متوسط آورد سالانه آن ۱۱۰ میلیون متر مکعب است که به منظور تأمین بخشی از آب کشاورزی، صنعت و شرب شهرهای بم و بروات است.

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: همچنین در صورت افتتاح کامل این سد، شهرستان‌های شرقی کرمان شامل نرماشیر، ریگان و فهرج نیز در آینده از لحاظ تأمین منابع پایدار آب وضعیت بهتری خواهند داشت.

عضو شورای عالی استان‌ها ادامه داد: سد نسا بم تاکنون ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی تصفیه‌خانه و ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی در خط انتقال آب داشته و برای تکمیل نیاز به ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که امیدواریم هر چه زودتر این اعتبار محقق شود.

عباس‌زاده در ادامه خبر از کلنگ‌زنی سد جیرفت داد و اظهار داشت: با توجه به شرایط آبی جیرفت و امرآباد، این موضوع اقدام بزرگی در راستای بهبود شرایط آبی این شهرها دارد که امیدواریم با حمایت دولت و تأمین اعتبار لازم هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.


پایان پیام /

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی