نماینده استان کرمان در شورای عالی استان ها در راستای توسعه گردشگری این استان پیشنهاد داد: مسیر گردشگری از ارگ بم تا شهر قدیم نرماشیر ایجاد شود
دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
عباس زاده

عباس زاده گفت: ارگ قدیم بم و دروازه کویر در کنار هم واقع شده‌اند و در صورتی که یک مسیر گردشگری از ارگ بم تا شهر قدیم نرماشیر ایجاد شود، گردشگران می‌توانند هم از مسیر زیبای کویر لذت ببرند و هم از ارگ بم بازدید کنند.

علیرضا عباس‌زاده نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به مزیت‌های گردشگری این استان، گفت: کرمان استانی است که پتانسیل‌های گردشگری و کشاورزی را توأمان داراست و می‌شود با برگزاری جشنواره‌های خرما و مرکبات و پسته از این دو مزیت، نهایت استفاده را برد.

وی افزود: ارگ قدیم بم و دروازه کویر در کنار هم واقع شده‌اند و در صورتی که یک مسیر گردشگری از ارگ بم تا شهر قدیم نرماشیر ایجاد شود، گردشگران می‌توانند هم از مسیر زیبای کویر لذت ببرند و هم از ارگ بم بازدید کنند.

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: شهر قدیم نرماشیر ظرفیت‌های باستان‌شناسی فراوانی دارد و مسیر جاده ابریشم بوده و وزارت میراث فرهنگی می‌تواند با دعوت از کاوشگران، آثار تاریخی و باستانی این منطقه را کاوش کند.

عباس‌زاده اظهار داشت: باغ شازده در ماهان، میمند کرمان یا شهر قدیمی صندل در جیرفت که قدمت ۷ هزار ساله از ظرفیت‌های گردشگری استان است اما توسعه گردشگری در کرمان نیازمند اقداماتی است.

وی ادامه داد: اعتبارات کافی لازمه ایجاد تحول در گردشگری استان است که باید جذب شود، همچنین اماکن گردشگری و تاریخی و تفریحی استان نیاز به معرفی در سطح کشوری و بین‌المللی دارند و شاید بسیاری از هموطنان آن‌ها را نشناسند.

عضو شورای عالی استان‌ها، امکانات رفاهی و گسترش اقامتگاه‌ها را دیگر پیش‌نیاز توسعه گردشگری در کرمان دانست و گفت: قطعا با توجه به این عوامل و فراهم شدن این شرایط، استان کرمان می‌تواند بهره بیشتری از ظرفیت‌های گردشگری خود ببرد.

 

پایان پیام/

 

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی