رئیس شورای عالی استان‌ها در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان: به جایگاه شوراها توجه بیشتری شود/ تحقق شعار سال یکی از وظایف شوراهاست
سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵
دیدار دبیری با نماینده ولی فقیه در سمنان

دبیری گفت: در شورای شهر هم ۳۴ وظیفه بر عهده شوراها گذاشته شده است که یکی از آن‌ها برنامه ریزی در راستای مشارکت مردم در امور اقتصادی، رفاهی و عمرانی است که منطبق با شعار سال است. یعنی تحقق شعار سال یکی از وظایف شوراهاست و امیدواریم با اجرایی کردن آن بتوانیم گام درستی در راستای توسعه برداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، شهرام دبیری رئیس شورای عالی استان‌ها در دیدار با حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: خیلی خوشحالم که می‌بینیم مجموعه مدیریت شهری استان سمنان رابطه خوبی با نهاد نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه سمنان دارند.

وی افزود: طبق اصل هفتم قانون اساسی شوراها از ارکان اصلی تصمیم گیری در کشور هستند و در واقعیت هم نشان دادند که شوراها در تمام مدت در خدمت مردم هستند و در سیل اخیر سیستان و بلوچستان هم دیدیم که شوراها شبانه روز در کنار مردم بودند و کارهای خوبی کردند.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: در شورای شهر هم ۳۴ وظیفه بر عهده شوراها گذاشته شده است که یکی از آن‌ها برنامه ریزی در راستای مشارکت مردم در امور اقتصادی، رفاهی و عمرانی است که منطبق با شعار سال است. یعنی تحقق شعار سال یکی از وظایف شوراهاست و امیدواریم با اجرایی کردن آن بتوانیم گام درستی در راستای توسعه برداریم.

دبیری اظهار داشت: بودجه خوبی برای آموزش شوراها در نطر گرفتیم که شوراهای سراسر کشور آموزش ببینند.

وی با اشاره به انتخاب شوراهای برتر کشور، گفت: این مسئله سبب می‌شود که درصد تخلف را کاهش دهیم. باوجود اینکه درصد تخلف در جامعه شورایی کم است اما نمود آن در جامعه زیاد است. از سوی دیگر ما نیز قسم خوردیم و باید در راستای کاهش تخلفات گام برداریم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه نیاز است به جایگاه شوراها توجه بیشتری شود، تصریح کرد: در قانون اساسی جایگاه خوبی برای شوراها در نظر گرفته شده است اما در عمل اجرایی نشده است که امیدواریم با کمک مسئولان اتفاقات خوب و مثبتی رخ دهد.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی