رئیس شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای اسلامی استان سمنان: شوراهای فرادست در بحث بودجه مشکل دارند/ طبق فرمان امام خمینی (ره) نقش شوراها اداره کشور است نه فقط نظارت
سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
دبیری در استانداری سمنان

دبیری گفت: شوراهای شهر و روستا به نوعی از بودجه برخوردارند اما شوراهای فرادست مشکل دارند و در قانون مشخص نشده است که از کجا باید بودجه دریافت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، شهرام دبیری رئیس شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای استان سمنان با بیان اینکه شوراها به ویژه شوراهای فرادست به لحاظ زمانی دیر شکل گرفتند و از نظر ساختاری مشکل دارند، گفت: شوراهای شهر و روستا به نوعی از بودجه برخوردارند اما شوراهای فرادست مشکل دارند و در قانون مشخص نشده است که از کجا باید بودجه دریافت کنند.

وی افزود: این مشکلات وجود دارد و باید حل شود. تلاش ما این است که در پایان این دوره قدم‌های جدی در خصوص حل مشکل اساسی شوراهای فرادست برداریم.

رئیس شورای عالی استان‌ها بیان کرد: شورای عالی استان‌ها نسبت به قوانین ضد شورایی اعتراض می‌کند و معتقدیم طبق فرمان امام خمینی (ره) نقش شوراها اداره کشور است نه فقط نظارت. در قانون اساسی هم شوراهای شهر و روستا از ارکان اساسی اداره امور کشور هستند. بنابراین باید این مسئله حل شود و ذهنیت شورای نگهبان به مسئله شورا تغییر پیدا کند.

دبیری توضیح داد: در تمام شهرها و روستاها شوراها کارها را انجام می‌دهند ولی اختیارات و امکانات کافی را ندارند.

وی افزود: طبق وظایفی که در قانون برای شورای عالی استان‌ها تعیین شده است این است که دولت باید قبل از ارائه برنامه بودجه به مجلس برای بررسی به شورای عالی استان‌ها ارسال کند اما انجام نشده است‌ ما تلاش می‌کنیم امسال این اتفاق رخ دهد.

دبیری بیان کرد: در خصوص بیمه شوراها هم کارهای خوبی انجام شده است و امیدوارم امسال بتوانیم این حق شوراها را اجرایی کنیم.

رئیس شورای عالی استانها خاطرنشان کرد: در مجموع هدف ما این است که کارهای مثبتی را انجام دهیم. به عنوان مثال طرح مدیریت یکپارچه شهری طرح مهمی است و از مجلس جدید قول گرفتیم که این طرح اولین طرح در دست بررسی مجلس باشد.

وی در خصوص آموزش شوراها نیز گفت: ما بودجه آموزش و پژوهش شوراها را افزایش دادیم و تلاش می‌کنیم که با آموزش شوراها خطاها و تخلفات را کم کنیم تا نگاه مردم به شوراها مثبت تر شود. 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی