معرفی برنامه‌های نکوداشت هفته شوراها در گفت‌وگو با سرپرست دبیرخانه شورای عالی استان‌ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
مفضفی

بهنام مفضفی سرپرست دبیرخانه شورای عالی استان‌ها از برنامه‌های این شورا در جهت نکوداشت هفته شوراها سخن گفت.

بهنام مفضفی سرپرست دبیرخانه شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها پیرامون برنامه‌های هفته شوراها، گفت: روز نهم اردیبهشت همزمان با سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به عنوان روز ملی شوراها نامگذاری شده است که بر این اساس از سوم تا نهم اردیبهشت به عنوان هفته شوراها نامگذاری شده است.

وی در ادامه با معرفی برنامه‌های شورای عالی استان‌ها به مناسبت روز ملی شوراها، اظهار داشت: به منظور پاسداشت این روز مهم و تجلیل و قدردانی از شوراهای برتر و موفق و اطلاع‌رسانی به مردم شریف ایران در خصوص جایگاه شوراها، کارکرد، وظایف و رسالت‌های آن و نیز تشویق شوراها بر اجرای مؤثر و بهینه وظایف و مسئولیت‌های قانونی محوله در جهت تحقق توسعه پایدار محلی و منطقه‌ای، مقرر شده است در هر استان، همایش شوراها با حضور اعضای شوراهای اسلامی، شهرداران، دهیاران، بخشداران، فرمانداران، مسئولان و کارشناسان ذی‌ربط برگزار شود که از طرف وزارت کشور به استانداری‌ها ابلاغیه برای برگزاری آن صادر شده است.

سرپرست دبیرخانه شورای عالی استان‌ها، خاطرنشان کرد: معرفی شوراهای برتر استان بر اساس دستورالعمل ارسالی در تمام سطوح از شوراهای پایه تا فرادست، هماهنگی با صداوسیمای مرکز استان و رسانه‌های محلی به منظور انعکاس دقیق و مبسوط فعالیت های شوراها و همایش روز ملی شوراها، دعوت از مقامات و مسئولین ملی جهت حضور و سخنرانی در تبیین جایگاه و مأموریت شوراها از دیگر برنامه‌های هفته نکوداشت شوراها است.

مفضفی از تلاش و پیگیری برای دیدار جامعه شورایی با مقام معظم رهبری خبر داد و تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در حال انجام است، پیگیری دیدار با رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که امیدواریم این سعادت و افتخار نصیب جامعه بزرگ شورایی کشور شود.

وی اضافه کرد: پیگیر حضور اعضای شوراهای اسلامی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های کشور هستیم و همچنین شورای عالی استان‌ها و وزارت آموزش و پرورش به صورت مشترک تقدیر از فرهنگیان عضو شوراهای شهر و روستا را در برنامه دارند.

مفضفی در پایان، گفت: شیوه‌نامه‌های نکوداشت هفته شوراها، نامگذاری ایام هفته شوراها و معرفی شوراهای برتر به صورت مشترک توسط شورای عالی استان‌ها و وزارت کشور تدوین شده است.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی