رئیس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران: در تلاش هستیم لایحه مدیریت یکپارچه شهری اولین طرح در دستور کار مجلس جدید باشد / تدوین برنامه 2 ساله شورای عالی استان‌ها
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
دبیری

دبیری با بیان اینکه ارتباط خوبی با منتخبین مجلس شورای اسلامی برقرار شده است گفت: در تلاش هستیم طرح مدیریت یکپارچه شهری به عنوان اولین طرح در صحن مجلس مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم آن را به تصویب برسانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، شهرام دبیری رئیس شورای عالی استان‌ها در حاشیه بیست و ششمین اجلاس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران گفت: دربیست و ششمین اجلاس شورای عالی استان‌ها، 3 طرح به تصویب رسید و یک تفاهمنامه با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی امضا شد. همچنین برنامه کمیسیون‌ها و جلسات شورای عالی استان‌ها در سال 1403 نیز مصوب شد.

دبیری در خصوص برنامه سال آینده شورای عالی استان‌ها گفت: در شورای عالی استان‌ها به دنبال تدوین یک برنامه دوساله هستیم و این برنامه ابتدای سال جدید ابلاغ می‌شود تا همه به صورت هماهنگ با این برنامه پیش بروند.

وی افزود: امروز با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تفاهمنامه همکاری امضا شد که بر اساس این تفاهمنامه مقرر شد هم در تدوین برنامه دو ساله و هم طرح‌ها و لوایح شورای عالی استان‌ها از این مجموعه پژوهشی کمک بگیریم.

دبیری تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در سال جدید پیگیری خواهیم کرد طرح مدیریت یکپارچه شهری است. تلاش ما این است که در این طرح در اولین جلسه مجلس شورای اسلامی مطرح شود و در نهایت به تصویب برسد. در صورت تصویب مدیریت یکپارچه شهری کم کم در کشور اجرایی می‌شود تا بتوانیم به صورت کامل این طرح را پیاده کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها بیان کرد: براساس قانون بودجه سالانه کشور و برنامه پنج ساله باید پیش از ارائه به مجلس در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار گیرد و ما به دنبال این هستیم که این قانون اجرایی شود.

وی بیان کرد: در حقیقت ما کوشش می‌کنیم که تمام وظایف و ماموریت‌های شورای عالی استان‌ها با محوریت رفع تبعیض و کاهش مشکلات مردم است و بر اساس قانون بر عهده این نهاد مردمی گذاشته شده است اجرایی شود.

دبیری در سوالی مربوط به ابلاغ سند بالادستی شهر هوشمند گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده شهرداری‌ها در حال توسعه شهر هوشمند هستند و فیبرهای نوری در بخش‌هایی از شهر جای گذاری شده است تا خدمات شهری از این طریق ارائه و شهر از این طریق کنترل شود. برای مثال اگر در نقطه از شهر حادثه از جمله آتش سوزی یا ریزش ساختمان رخ داد در سریعترین زمان ممکن خدمات رسانی انجام شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها، افزود: از سوی دیگر هوشمند سازی شهر به سمتی می‌رود که کمترین مراجعه برای انجام کارهای اداری از سوی مر دم انجام شود و این کار شروع شده و امیدواریم در سال‌های آتی تکمیل شود.

وی در خصوص ارتباط با مجلس شورای اسلامی برای ارتقای جایگاه شورای عالی استان‌ها گفت: تفاهمنامه امروز با مرکز پژوهش‌های مجلس گام خوبی برای ارتقاء همکاری بود و حضور کارشناسان این مرکز درجلسات شورای عالی استان‌ها به بالا رفتن بار علمی طرح‌ها و لوایح کمک می‌کند.

دبیری افزود: همچنین با برخی از منتخبین مجلس به ویژه نمایندگانی که سابقه شورایی داشتند رایزنی شده است تا مدیریت یکپارچه شهری اولین لایحه‌ای باشد که در صحن مطرح می‌شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی