نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها: حضور ۵۰ درصدی مردم در انتخابات نشان دادن مقبولیت نظام جمهوری اسلامی ایران است
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
ایرج سلیمان زاده

سلیمان زاده با قدردانی از حضور مردم در انتخابات گفت: حضور چشمگیر مردم در انتخابات نشانگر مقبولیت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، ایرج سلیمان زاده نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود در بیست و ششمین اجلاس شورای عالی استان‌ها با قدردانی از حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور حداکثری مردم شریف ایران اسلامی در انتخابات ۱۱ اسفند به فرموده مقام معظم رهبری «جهاد ملت» در پای صندوق های رای بود و به حق این اتفاق بزرگ یک فرصت طلایی برای مردم و مسئولان است.

وی افزود: راهبردهای مردم سالاری دینی دلالت بر حضور مستقیم مردم در تعیین مسئولان و قانون گذاران دارد که خود بیانگر بلوغ سیاسی و اجتماعی مردم ایران اسلامی است.

سلیمان زاده تصریح کرد: بحث دیگر توجه به پیام افرادی است که در انتخابات شرکت نکردند و به رویه موجود اعتراض داشتند. باید این مسئله به صورت موشکافانه بررسی شود تا مشخص شود چه عواملی سبب این دیدگاه در میان بخشی از جامعه شده است.

نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: اگر چنین اقدامی صورت گیرد به استحکام بیشتر پایه های نظام جمهوری اسلامی در میان مردم کمک می کند.

وی اضافه کرد: صندوق رای و فرایند انتخابات امن ترین مسیر برای تغییرات به شکل مسالمت‌آمیز و تحقق اراده مردم است.

سلیمان زاده اظهار کرد: گروه های اپوزیسیون از هر فرصت و ابزاری استفاده کردند تا در یک سال گذشته مردم را دلسرد کنند اما حضور ۲۵ میلیون و ۴۰ درصدی مردم ضمن پاسخ روشن به دشمنان افتخار دیگری در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود.

نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها توضیح داد: پیام مهم مردم در انتخابات این بود که مردم از چهره هایی که خود را برنده انتخابات می دانستند عبور کردند و افرادی که اعمال و کردارشان خلاف منافع مردم بود را کنار گذاشتند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: با حضور ۱۹۱ نفر از ۲۹۰ نماینده جلسه مجلس رسمیت می‌یابد اما جای سوال است که روز دوشنبه ۱۴ اسفند به دلیل غیبت غیرموجه برخی از نمایندگان مجلس تعطیل شد و اکثرا آنانی بودند که رای نیاورند.

وی افزود: بر اساس برآورد در سال ۱۴۰۰ هر دقیقه برگزاری مجلس ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و باید در اولین جلسه نمایندگانی که غیبت کردند از محضر ملت ایران عذرخواهی کنند.

سلیمان زاده گفت: در پایان به نمایندگی از جامعه شورایی به ویژه شورای عالی استان‌ها از برگزاری، تبلیغات مناسب و برقراری امنیت انتخابات کمال قدردانی را دارم و از دست اندرکاران برگزاری انتخابات اخیر تشکر می‌کنم.
پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی