رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار در نشست هم‌اندیشی با اعضای شورای عالی استان‌ها: شورای عالی استان‌ها موج گسترده حمایت از کسب و کارهای خانگی راه بیندازد/ ورود به بازار باید برای همه آسان باشد
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
سیاح

سیاح گفت: ۳ درخواست از شورای عالی استان‌ها دارم، نخست اینکه شرایط صدور مجوز شهرداری‌ها با کمک وزارت کشور در کل کشور را به هیئت مقررات زدایی بدهید. دومین خواسته ما این است که آئین نامه هیئت وزیران درباره مجوزهای ساخت و ساز را اجرا کنید و سوم هم اینکه موج گسترده حمایت از کسب و کارهای خانگی در سراسر کشور را راه بیندازید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها نشست هم‌اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها با سید امیر سیاح رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی عصر امروز برگزار شد.

در این نشست، سیاح رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی، گفت: قانون مشاغل خانگی که ۲۰ سال پیش تصویب شده است، نگاهش این بود که پول بدهیم تا کارآفرینی صورت بگیرد اما این نگاه باعث ایجاد فساد می‌شود.

وی افزود: نگاه ما در حال حاضر این است که برای مشاغل خانگی بازار ایجاد کنیم تا بتوانیم ماهیگیری را یاد بدهیم و این‌گونه قطعاً کارآفرینی نیز رونق بیشتری خواهد گرفت.

سیاح، اظهار داشت: دستفروشی وجود دارد و باید ساماندهی شود تا هم جوان جویای کار ما بتواند‌ کسب و کار کوچکی برای خود راه بیندازد و هم نگاه به این موضوع اصلاح شود. شهرداری باید کمک کند تا بازارچه‌های محلی ایجاد شود و با نرخ کم، فضای کسب و کار در اختیار جوانان و افرادی که به آن دستفروش گفته می‌شود، مهیا شود و مسائل و مشکلات دستفروشی هم برطرف گردد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، «مردم باید در صحنه بیایند و اقتصاد را مردمی کنید.» ما می‌گوییم ورود به بازار باید برای همه آسان شود اما وضع موجود این است که ورود به بازار فقط برای کسی ممکن است که بتواند هزینه هنگفت سرقفلی و اجاره را بپردازد.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی، تصریح کرد: فرصت اشتغال برای کارجویان جوان و ایجاد بازار برای کسب و کارهای خرد باید به وجود آید. شورا و شهرداری‌ها به کسب و کارهای کوچک و خانگی کمک کنند تا زنجیره تولید در خانه و فروش در بازارهای سیار، افزایش پیدا کند.

وی در پایان گفت: ۳ درخواست از شورای عالی استان‌ها دارم، نخست اینکه شرایط صدور مجوز شهرداری‌ها با کمک وزارت کشور در کل کشور را به هیئت مقررات زدایی بدهید. دومین خواسته ما این است که آئین نامه هیئت وزیران درباره مجوزهای ساخت و ساز را اجرا کنید و سوم هم اینکه موج گسترده حمایت از کسب و کارهای خانگی در سراسر کشور را راه بیندازید.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی