رئیس شورای عالی استان‌ها: برای شکوفایی اقتصادی باید به سمت اجرایی کردن اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی‌سازی حرکت کنیم
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
دبیری

دبیری، اظهار داشت: برای شکوفایی اقتصادی حتما باید به سمت اجرایی کردن اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی‌سازی حرکت کنیم و تصدی‌گری دولت در اقتصاد کاهش یابد و نقش دولت، نظارتی باشد تا به سمت یک اقتصاد کارآفرین محور حرکت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، نشست هم‌اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها با سید امیر سیاح رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی عصر امروز (چهارشنبه) برگزار شد.

در ابتدای این نشست شهرام دبیری رئیس شورای عالی استان‌ها، با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفند، گفت: از حضور مردم عزیز ایران در انتخابات قدردانی می‌کنم و امیدوارم مجلس دوازدهم بتواند، عملکرد خوبی به‌ویژه در بخش اقتصادی و بهبود معیشت مردم داشته باشد.

وی در ادامه، اظهار داشت: برای شکوفایی اقتصادی حتما باید به سمت اجرایی کردن اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی‌سازی حرکت کنیم و تصدی‌گری دولت در اقتصاد کاهش یابد و نقش دولت، نظارتی باشد تا به سمت یک اقتصاد کارآفرین محور حرکت کنیم.

دبیری با انتقاد از وضعیت کسب و کار در کشور گفت: پایه اصلی اقتصاد هر کشور تولید است و باید به سمتی برویم که تولید رونق بگیرد و مردم بتوانند کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: شوراها اگرچه نقش مستقیمی در توسعه کسب و کارها ندارند اما چون در دسترس هستند مردم مراجعه کرده و مطالبه می‌کنند. شوراها هم تا حد توان این مسائل را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: از این رو شورای عالی استان‌ها در تلاش است با همکاری دولت و نهادهای ذیربط در حوزه وظایف و اختیارات خود کسب و کار در کشور را توسعه دهد.

دبیری تصریح کرد: شهرداری‌ها نیز به عنوان متولی اصلی مدیریت شهری می‌توانند شرایطی را فراهم کنند تا موقعیت ایجاد کسب و کار از سوی شهروندان فراهم شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: ما معتقدیم با توسعه بخش خصوصی و فراهم شدن زمینه راه اندازی کسب و کار اقتصاد کشور بهبود یافته ‌و بخش عمده‌ای از مشکل بیکاری حل می‌شود.
پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی